Το project είναι απλώς μια διδακτική μέθοδος, ένας τρόπος εργασίας, που δεν πρέπει να μας περιορίζει στη διδακτική μας πράξη. Η φιλοσοφία ενός μαθήματος project, προσβλέπει στην αποικοδόμηση αυταρχικών δομών μάθησης, ενώ ταυτόχρονα οικοδομεί ένα πλήθος δυνατοτήτων για αυτόνομη δράση, βίωση και αυτοέκφραση.
Είναι μια μέθοδος που αναδεικνύει τα ταλέντα και τις ικανότητες όλων των παιδιών, τόσο των «ακαδημαϊκώς ικανών», όσο και των «αδύνατων» μαθητών. Αναδεικνύει παιδιά που γράφουν και μιλούν ορθά, αλλά και αυτά που εκφράζονται αμήχανα, αυτά που είναι οργανωμένα, αλλά και τα αφηρημένα ονειροπόλα, τα κοινωνικά, αλλά και τα στοχαστικά, τα επιδέξια, αλλά και τα αδέξια. Σε ένα project, χρειάζονται τα ταλέντα και οι ικανότητες όλων των μαθητών, για τη διεκπεραίωσή του.
Το κύριο χαρακτηριστικό, είναι η διαθεματικότητα, δηλαδή η προσπάθειά μας να δούμε όλες τις πλευρές ενός θέματος, να δούμε τη συνεργατική δύναμη της γνώσης, την αλληλουχία και εξέλιξή της.
Διδασκαλία οργανωμένη να προκαλέσει συνθετικές διαδικασίες, είναι πολύ διαφορετική από μια γραμμική διδασκαλία, τυπική και παραδοσιακή.
Ο μαθητής δεν είναι παθητικός δέκτης και δεν αποταμιεύει τις γνώσεις που του προσφέρονται, όπως αποταμιεύει τα χρήματα ένας κουμπαράς, δεν «επισκέπτεται» μια τράπεζα πληροφοριών. Τις γνώσεις τις ανακαλύπτει ή καλύτερα τις οικοδομεί μόνο του ή σε συνεργασία με τους συμμαθητές του και τις συμμαθήτριές του και με την κατάλληλη πάντα μεθοδική βοήθεια και την αυτενεργή και ερευνητική προσπάθεια.
Η μάθηση προϋποθέτει μια απορία, μια πρόκληση προς τη διανοητική ενέργεια των μαθητών. Πρέπει να γεννηθεί μέσα στο πνεύμα των μαθητών μια απορία, για να κινηθεί και να τελεσφορήσει η διαδικασία που ονομάζουμε μάθηση. Όταν δεν υπάρχει μια ανάγκη, πώς θα υπάρξει η ικανοποίησή της; Ζητεί κανείς το φαγητό, μόνο όταν πεινάει.
Απορώ και προβληματίζομαι, είναι λέξεις περίπου συνώνυμες. «Πόρος» είναι το μέσον και το πέρασμα. Απορώ, σημαίνει ότι μου λείπει το μέσον για να πετύχω το σκοπό που έχω θέσει. Αυτό το λέμε σήμερα, με μια λέξη που έγινε του συρμού «προβληματίζομαι», έχω δηλαδή εμπλακεί σε ένα πρόβλημα και αγωνίζομαι να το λύσω, για να λευτερώσω το πνεύμα μου και να προχωρήσω. Μόνο όταν απορεί, όταν προβληματίζεται, ζητάει να μάθει και μπορεί να μάθει ο άνθρωπος. Πρώτο λοιπόν καθήκον του δασκάλου είναι να δημιουργήσει μέσα στην αίθουσα τις προϋποθέσεις της απορίας, το κλίμα του προβληματισμού. Ευκαιρίες παρουσιάζονται πολλές, αρκεί να τις προσέξει και να τις χρησιμοποιήσει στην ώρα τους, πρέπει όμως να αποφευχθεί η τεχνητή διέγερση και μάλιστα τα τεχνάσματα, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι τυποποιημένα και βαρετά και δήθεν ανοίγουν την όρεξη για μάθηση. Αντίθετα, φυσικά και αβίαστα, θα πρέπει τα παιδιά να οδηγούνται στην «ετοιμότητα δράσης». Και αυτό θα συμβεί, μόνο όταν βρεθούν, όπως ήδη είπαμε, μπροστά σε μια πραγματική απορία, σ’ ένα γνήσιο πρόβλημα.
Η συλλογή πληροφοριών πάνω στο θέμα που προβληματίζει και ενδιαφέρει τα παιδιά, δεν είναι μάθηση, αλλά η μάθηση θα έρθει μέσα από την επεξεργασία και την εμβάθυνση της πληροφορίας, με δική τους παρατήρηση, δική τους φαντασία και τη δική τους κρίση.
Περπατώντας στα ιστορικά μονοπάτια της Θεσσαλονίκης project τοπικής ιστορίας
Follow Us
παιδικά βιβλία από τις Εκδόσεις Φυλάτος
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
-
Πρόσφατα άρθρα
- «Ενδυναμώνοντας Οικογένειες: Η Αξία των Σχολών Γονέων»
- Η Άγρια Φύση και τα Παιδιά της Πλημμύρας
- Γίνεται πόλεμος;
- Η Ιστορία του Πέτρου
- Κοινωνικές Ιστορίες
- Ευαισθητοποίηση σε θέματα αποδοχής της αναπηρίας και της διαφορετικότητας και της ανάπτυξη ενταξιακής κουλτούρας στο σχολείο
- Ταινίες για παιδιά online στο 61ο ΦΚΘ
- Webex για μαθητές και γονείς Σύνδεση και γνωριμία με το περιβάλλον
- Είμαι δάσκαλος και συνομιλώ με τον εαυτό μου
- (χωρίς τίτλο)
Δημοφιλή άρθρα & σελίδες
- Μαμάδες... τόσο διαφορετικές, τόσο ίδιες!!!
- ηλεκτρισμός-ηλεκτρομαγνητισμός (σχέδιο διδασκαλίας)
- Η Μητρότητα στη Νεοελληνική Τέχνη
- Η παιδική εργασία και η αδιαφορία του σύγχρονου κόσμου!!!!
- "Τα παγωμένα πορτραίτα των Ηρώων του 1821" θεατρικό
- «O Tρι το τριγωνάκι» άκου το παραμύθι που θα πω και παίξ’ το ως θεατρικό!!
- H τεχνική της "μικρής χελώνας" διαχείριση Θυμού
- Μητέρα, ο μαγικός μας σύντροφος...
- Τραγούδια για τη μητέρα
- Μη ανταγωνιστικές δραστηριότητες και παιχνίδια (υλικό)
- Follow Anna ' s Pappa blog on WordPress.com
Επισκέψεις
- 3.059.469 hits
τα βιβλία μου
Fylatos Publishing / Ekdoseis Fylatos
- Η Στεφανία Τσακιράκη από τη Γαλλία στη Βόρεια Ελλάδα
- Reimagining Transformative and Emancipatory Adult Education for a World to Come – Download your free copy today
- Τρεις Πόλεις, Μία Φωνή: Η Περιοδεία Παρουσίασης του “FINDMYVOICE Test” της Fiona Λαμπρίδη-Wolfsohn
- Η Ποίηση ως Παγκόσμια Γλώσσα της Ψυχής: Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης
- “Οι περιπέτειες της Τζέμμα” Πέρα από την Περιπέτεια: Η Τζέμμα Ενώνει Οικογένεια και Φίλους σε Ένα Μήνυμα Ελπίδας
- Στην Καρδιά του Αιώνιου: Φως, Σκοτάδι και η Αγάπη που Ενώνει Κόσμους στο “Αιώνιο Κάλεσμα” της Jojo A
- Πίσω από τις Λέξεις Θυμού: Η Συγγραφέας Ιωάννα Γιαννακούλα Αποκαλύπτει τα Μυστικά της Μελέτης
- Φαντασία και Φιλία στο Φως της Σύμης: Η Εκδήλωση Παρουσίασης του ‘Αναστάσιος και Καρμελίνα’
- Ένα Ταξίδι Φιλίας: Μία Δράση Στο Δημοτικό Σχολείο Που Ζωντανεύει Τη Μαγεία Της Αληθινής Συντροφικότητας Και Της Αποδοχής
- Από τις Σελίδες στην Ψυχή: Εξερευνώντας το ‘20.000 λέξεις για την Αφροδίτη’ μέσα από τα Μάτια του Δημιουργού του
Αρχείο
- Φεβρουαρίου 2024 (1)
- Σεπτεμβρίου 2023 (1)
- Φεβρουαρίου 2022 (1)
- Νοέμβριος 2020 (5)
- Οκτώβριος 2020 (3)
- Σεπτεμβρίου 2020 (5)
- Ιουνίου 2020 (2)
- Μαΐου 2020 (1)
- Απρίλιος 2020 (1)
- Μαρτίου 2020 (1)
- Δεκέμβριος 2019 (1)
- Οκτώβριος 2019 (1)
- Ιουνίου 2019 (2)
- Μαΐου 2019 (3)
- Μαρτίου 2019 (1)
- Μαρτίου 2018 (4)
- Φεβρουαρίου 2018 (2)
- Ιανουαρίου 2018 (3)
- Δεκέμβριος 2017 (1)
- Οκτώβριος 2017 (1)
- Σεπτεμβρίου 2017 (1)
- Αύγουστος 2017 (2)
- Ιουλίου 2017 (3)
- Μαΐου 2017 (3)
- Απρίλιος 2017 (5)
- Μαρτίου 2017 (3)
- Ιανουαρίου 2017 (3)
- Δεκέμβριος 2016 (2)
- Οκτώβριος 2016 (11)
- Σεπτεμβρίου 2016 (2)
- Αύγουστος 2016 (17)
- Ιουλίου 2016 (4)
- Ιουνίου 2016 (2)
- Μαΐου 2016 (4)
- Απρίλιος 2016 (6)
- Μαρτίου 2016 (9)
- Φεβρουαρίου 2016 (7)
- Ιανουαρίου 2016 (11)
- Δεκέμβριος 2015 (6)
- Νοέμβριος 2015 (4)
- Οκτώβριος 2015 (4)
- Σεπτεμβρίου 2015 (8)
- Αύγουστος 2015 (16)
- Ιουλίου 2015 (5)
- Ιουνίου 2015 (3)
- Μαΐου 2015 (9)
- Απρίλιος 2015 (12)
- Μαρτίου 2015 (12)
- Φεβρουαρίου 2015 (11)
- Ιανουαρίου 2015 (15)
- Δεκέμβριος 2014 (8)
- Νοέμβριος 2014 (8)
- Οκτώβριος 2014 (11)
- Σεπτεμβρίου 2014 (10)
- Αύγουστος 2014 (10)
- Ιουλίου 2014 (8)
- Ιουνίου 2014 (6)
- Μαΐου 2014 (12)
- Απρίλιος 2014 (23)
- Μαρτίου 2014 (31)
- Φεβρουαρίου 2014 (19)
- Ιανουαρίου 2014 (24)
- Δεκέμβριος 2013 (26)
- Νοέμβριος 2013 (18)
- Οκτώβριος 2013 (33)
- Σεπτεμβρίου 2013 (24)
- Αύγουστος 2013 (29)
- Ιουλίου 2013 (24)
- Ιουνίου 2013 (33)
- Μαΐου 2013 (39)
- Απρίλιος 2013 (49)
- Μαρτίου 2013 (59)
- Φεβρουαρίου 2013 (34)
- Ιανουαρίου 2013 (28)
- Δεκέμβριος 2012 (39)
- Νοέμβριος 2012 (52)
- Οκτώβριος 2012 (49)
- Σεπτεμβρίου 2012 (26)
- Αύγουστος 2012 (2)
- Ιουλίου 2012 (6)
- Ιουνίου 2012 (17)
- Μαΐου 2012 (32)
- Απρίλιος 2012 (25)
- Μαρτίου 2012 (40)
- Φεβρουαρίου 2012 (27)
- Ιανουαρίου 2012 (35)
- Δεκέμβριος 2011 (21)
- Νοέμβριος 2011 (6)
Kατηγορίες
- covid (3)
- πρόταση (556)
- βιβλιοπαρουσίαση (43)
- πίνακας εργασίας (3)
- παραμύθια (101)
- παγκόσμιες ημέρες – εβδομάδες (176)
- περιβάλλον (76)
- σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις (294)
- τέχνη (48)
- τεχνολογία (159)
- φιλαναγνωσία (143)
- Κατασκευές (47)
- 25η Μαρτίου (5)
- 28η Οκτωβρίου (2)
- πασχαλινες (4)
- χριστουγεννιάτικες (9)
- αποκριάτικες (11)
- γιορτή μητέρας (5)
- Πάσχα (14)
- Χριστούγεννα (37)
- ασφάλεια στο διαδίκτυο (21)
- αγωγή υγείας (128)
- ανακοίνωση (155)
- βιβλία – υλικό για εκπαιδευτικούς (255)
- γιορτή πατέρα (4)
- διαπολιτισμική εκπαίδευση-διαφορετικότητα- διαφοροποίηση στη μάθηση (146)
- εργασίες μαθητών (25)
- εθνικές γιορτές (25)
- εκπαιδευτικά άρθρα (210)
- εκπαιδευτικά λογισμικά (193)
- ενδοσχολική βία (60)
- θεατρικό για παιδιά (3)
- κοινωνικός αποκλεισμός (64)
- λογισμικό (106)
- μαθητικός διαγωνισμός – συμμετοχή σε δράσεις (91)
- ντοκιμαντέρ – ταινίες μικρού μήκους (39)
- Uncategorized (26)
- video (157)
- 25η Μαρτίου
- amp
- e- book
- ebook
- video περιβαλλοντικής αγωγής
- web 2.0
- webquest
- Πάσχα
- Χριστούγεννα
- αγωγή υγείας
- αληθινός δάσκαλος
- ανακοίνωση
- ανακοίνωση μαθητικού διαγωνισμού
- βίντεο
- βιβλίο
- βιβλίο δραστηριοτήτων
- βιβλιοπαρουσίαση
- γονείς
- δάσκαλος
- δάσκαλος και μαθητής
- διαγωνισμός
- διαπολιτισμική
- διαπολιτισμικότητα
- διατροφή
- διαφορετικότητα
- διαχείριση συναισθημάτων
- δραστηριότητες
- εθνική γιορτή
- εκπαιδευτικά άρθρα
- εκπαιδευτικά λογισμικά
- εκπαιδευτική αρθρογραφία
- εκπαιδευτική εφαρμογή
- εκπαιδευτικό video
- εκπαιδευτικό άρθρο
- εκπαιδευτικό άρθρο. δάσκαλος
- εκπαιδευτικό βιβλίο
- εκπαιδευτικό λογισμικό
- εκπαιδευτικό πρόγραμμα
- εκπαιδευτικό υλικό
- ενδοσχολική βία
- κοινωνικός αποκλεισμός
- λογισμικό
- λογισμικό για το περιβάλλον
- μαθηματικά
- μαθητές
- μαθητικός διαγωνισμός
- μικρός ευκλείδης
- νέες τεχνολογίες και δάσκαλος
- ο σύγχρονος δάσκαλος
- παγκόσμια ημέρα
- παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
- παιδί
- παιχνίδι
- παραμύθι
- παραμύθια
- παραμύθι για πρόγραμμα ψυχικής υγείας
- περιβάλλον
- περιβαλλοντική αγωγή
- πρόγραμμα διατροφής
- πρόταση
- πρόταση διδασκαλίας
- ρατσισμός
- συμμετοχή σε δράσεις
- συναισθηματική νοημοσύνη
- σχέδια διδασκαλίας-προτάσεις
- σχέδια διδασκαλίας -προτάσεις
- σχέδια εργασίας
- σχέδιο εργασίας
- σχολείο
- τέχνη
- ταινία
- τεχνολογία
- υλικό
- φιλαναγνωσία
- χριστουγεννιάτικο παραμύθι
ψηφιακό σχολείο
Δημοφιλή κλικ
blog εκπαιδευτικών
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου
- 44ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
- 5ο Δημοτικό σχολείο Χολαργού
- 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας
- 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
- drastiriotites
- e-θρησκευτικά
- e-symvoulos
- in my cl@ssroom…
- το ημερολόγιο ενός δασκάλου
- χαρούμενο δημοτικό
- ψηφιακή τάξη
- Α.Κί.ΔΑ
- Αποστόλης Καρύδας
- Γράφω και Δρω
- Δ.Σχολείο Μ.Παναγίας
- Δ@σκ@λος
- Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείου
- Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Νέων Επιβατών
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΥΛΗ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ
- Εγκύκλιος Παιδεία
- Εκπαιδευτικά και άλλα
- Εκπαιδευτικές σελίδες του Γιάννη Μόκια
- Η τάξη με τον ήλιο
- Ιστορίες με φαντασία!!!!
- Κανταρτζή Ευαγγελία
- Μαρία Ανδρίτσου
- Μακροδήμος Νίκος
- Ο ζωηρός μαθητής
- Στην τάξη
- Σχολική δημιουργικότητα
- ΣΤ1 του 2ου Δημοτικού σχολείου Ξάνθης
- ΣΧΟΛΕΙΟ μαθητικό φόρουμ
- Τeaching Τherapy
- Χαρούμενες φατσούλες
- αστροπελέκι
- διαφοροποιημένη διδασκαλία
- ξεκούρδιστη τάξη
- syneducation
περιβάλλον
γενικά
εικονική περιήγηση
- google art project
- περιήγηση στο Ιερό Ναό του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης
- τρισδιάστατη αρχαία Μίλητος
- Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης
- Εικονική περιήγηση στη Ακρόπολη
- Εικονική περιήγηση στη Βουλή των Ελλήνων
- Θεσσαλονίκη – Χαλκιδική 3D περιήγηση
- Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
- Περιδιαβαίνοντας τη Θεσσαλονίκη
- η Αγία Σοφία τρισδιάστατη
- η αρχαία Αγορά Αθηνών
εκπαιδευτικά
- e-selides
- in my cl@ssroom…
- τα εικαστικά στο δημοτικό
- Γράφω και Δρω
- Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείου
- ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΥΛΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- Εκπαιδευτική Τηλεόραση
- Ιδέες και υλικό λογοθεραπείας
- Μαθηματικά Στ΄ Δημοτικού Σελίδα υποστήριξης
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Περί … εκπαιδεύσεως ο λόγος
- Συνδέσεις για εκπαιδευτικούς
- Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Περιφέρειας Καρύστου
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- εκπαιδευτική ενημέρωση
- PhET: προσομοιώσεις φυσικής
ιστορία
Μεταστοιχεία
on line εκπαιδευτικό λογισμικό
-
Το έργο με τίτλο Anna's Pappa blog από τον δημιουργό;Άννα Παππά διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές . βραβείο από την bloggoγειτονιά
βραβείο από «Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο» & από την όμορφη PAREOYLA
βραβείο από «Η τάξη με τον ήλιο»
βραβείο από τις sxolikes…ataxies
βραβείο από το ιστολόγιο του Νίκου Μακροδήμου
δικαιώματα του παιδιού
Instagram
Νέα και Ειδήσεις για την Εκπαίδευση από το edweek.gr
- Διεθνής Ημέρα Μουσείων: Δωρεάν είσοδος και δράσεις για μικρούς και μεγάλους
- ΟΛΜΕ: Νέα απεργία – αποχή από την αξιολόγηση
- Πότε κλείνουν τα σχολεία για το καλοκαίρι, πότε ξεκινούν οι Πανελλήνιες 2024
- Σχολεία: Σε ισχύ από σήμερα το νέο ποινολόγιο των μαθητών
- Τρίωρη στάση εργασίας από την ΟΛΜΕ για τις εξετάσεις της «ελληνικής PISA»
- Τράπεζα θεμάτων: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ για τα σχολεία
- Είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν «κενά» στα σχολεία;
- Οδηγίες για τις εξετάσεις των Πρότυπων και Εκκλησιαστικών σχολείων 2024
- Εγκύκλιος για τη χορήγηση μακροχρόνιων αδειών σε εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
- ΙΕΠ: Παράταση αιτήσεων για το μητρώο εμπειρογνωμόνων Εποπτών και Εισηγητών/Αξιολογητών