«O Tρι το τριγωνάκι» άκου το παραμύθι που θα πω και παίξ’ το ως θεατρικό!!

Το μήνυμα ότι η λογοτεχνία μπορεί να σχετίζεται διαθεματικά και με άλλα γνωστικά αντικείμενα γιατί η ίδια δεν είναι τίποτε άλλο από την ίδια τη ζωή με όλες της τις όψεις, δίνεται από τον συγγραφέα – δάσκαλο  Γιώργος Κατσέλη και προσφέρει  έτοιμο υλικό κειμένων και δράσεων προς αξιοποίηση.
«Ο Τρι το τριγωνάκι στέκεται λυπημένο στη βιτρίνα ενός πολυκαταστήματος με χριστουγεννιάτικα είδη. Οι γιορτές πέρασαν και ο Τρι που τόσο ήθελε να πει τα κάλαντα, ξέρει ότι θα πάρει το δρόμο για την αποθήκη μέχρι τον επόμενο χρόνο. Ο φίλος του ο Άγγελος όμως του μαθαίνει πως το τραγούδι της Αγάπης – έτσι λέει ο Άγγελος τα κάλαντα – δεν είναι προνόμιο μόνο των γιορτινών ημερών. Κι έτσι το τριγωνάκι που δεν έχει βγει ποτέ έξω στον κόσμο, αποφασίζει να το σκάσει και να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Θα τα καταφέρει άραγε;» Ένα τρυφερό παραμύθι για τα Χριστούγεννα και όλο το χρόνο!!
Τα μηνύματα του βιβλίου είναι:
Οι αξίες της φιλίας, της ειρήνης, της προσφοράς
Το μήνυμα της αγάπης
Το θάρρος της προσωπικής γνώμης και επιλογής
Η απόφαση για δράση
Το ξεπέρασμα των εμποδίων
Η πίστη στον εαυτό μας

Προτεινόμενες δράσεις
1. Τα παιδιά κάθονται σε κυκλική διάταξη, και το χριστουγεννιάτικο ταξίδι αρχίζει! Μιλάμε για τα Χριστούγεννα, τα έθιμά τους, όπως είναι τα κάλαντα, αλλά και για τις διάφορες λαϊκές παραδόσεις των γιορτών.
2. Ύστερα τα παιδιά εξερευνούν ένα παλιό ξύλινο μπαούλο, όπου ανακαλύπτουν ένα τριγωνάκι, μια χριστουγεννιάτικη μπαλίτσα, ένα αγγελάκι κι άλλα χριστουγεννιάτικα στολίδια. Με αυτά συνθέτουν μια φανταστική γιορτινή βιτρίνα.
3. Αφηγούμαστε την ιστορία του Τρι.
Αφήγηση της ιστορίας μέχρι το σημείο που λέει: «…μια χριστουγεννιάτικη μπάλα προσπάθησε να τον παρηγορήσει».
Διερεύνηση συναισθημάτων:
-Πώς νιώθει ο Τρι;
-Πώς θα νιώθατε εσείς στη θέση του;
-Τι άραγε να του είπε η μπάλα;
-Τι να της απάντησε ο Τρι;

Συνέχιση της αφήγησης μέχρι το σημείο που ο άγγελος του προτείνει να τολμήσει να πει τα κάλαντα
Διερεύνηση ρόλων-στάσεων:
-Τι πρότεινε ο άγγελος στον Τρι;
-Τι λέτε να κάνει ο Τρι, θα ακολουθήσει τη συμβουλή του;
-Τι θα κάνατε εσείς στη θέση του;
-Τι δυσκολίες θα αντιμετωπίσει ο Τρι αν αποφασίσει να το σκάσει και να πραγματοποιήσει το όνειρό του;
-Τι χρειάζεται για να πετύχει το σχέδιό του;

4.  Συνεχίζουμε  ζητώντας από τα παιδιά να δραματοποιήσουν, με το σώμα και τη φωνή τους, όλους τους ήρωες και να φανταστούν τι άλλο μπορεί να λένε μεταξύ τους, προσθέτοντας δικούς τους διαλόγους.
5.  Τα παιδιά διηγούνται ή γράφουν το δικό τους τέλος του παραμυθιού.
6. Ακόμη, σκέφτονται και γράφουν πώς κυλά η ζωή του Τρι στην Τριγωνούπολη όλο το χρόνο!
Φαντάζονται τον Τρι:
-σε έναν μακρινό πλανήτη
-στο σχολείο
-σαν ένα πανί καραβιού
-σαν χριστουγεννιάτικο έλατο
7. Τα παιδιά ζωγραφίζουν σκηνές από το παραμύθι του Τρι.
8. Επίσης, κατασκευάζουν χριστουγεννιάτικες κάρτες, τις οποίες αφιερώνουν στον Τρι ή/και στα αγαπημένα
τους πρόσωπα.
πηγή: εκδόσεις Τετράγωνο

κάνε κλικ για επιτραπέζιο

Στης ανατολής τα μέρη
μια φορά κι έναν καιρό
ζούσε ένα τριγωνάκι
μες στον κόσμο μοναχό.
Στη βιτρίνα με τα δώρα
είχε κάποτε βρεθεί
με στολίδια Χριστουγέννων
ζούσε ανέμελη ζωή.
ΣΤΙΧΟΙ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ
Από το ομώνυμο παραμύθι του Γιώργου Κατσέλη Ο ΤΡΙ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΑΚΙ

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, παραμύθια, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, φιλαναγνωσία, χριστουγεννιάτικες, Χριστούγεννα and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s