Το ηλεκτρικό ρεύμα και τα ηλεκτρικά κυκλώματα
Στη διάρκεια των έξι διδακτικών ωρών οι μαθητές αρχικά θα ασχοληθούν με την κατασκευή απλών κυκλωμάτων και το ρόλο που παίζει κάθε στοιχείο ενός τέτοιου κυκλώματος. Θα μελετήσουν πώς η μεταβολή των βολτ της μπαταρίας επιδρά στη φωτεινότητα των λαμπτήρων, ή πώς αυτή επηρεάζεται όταν προστεθούν λαμπτήρες στο κύκλωμα. Θα εκτιμήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιδράσει ένας μονωτής ή μια ασφάλεια. Επίσης, θα προχωρήσουν στην κατασκευή κυκλωμάτων, όπου θα υπάρχει σύνδεση σε σειρά και παράλληλη σύνδεση προκειμένου να κατανοήσουν την κίνηση του ρεύματος στην κάθε περίπτωση. Θα μελετήσουν τις μεταβολές που λαμβάνουν χώρα κάνοντας χρήση εικονικού βολτόμετρου – αμπερόμετρου και μετρώντας τα βολτ (ή τα αμπέρ) σε διάφορα σημεία του κυκλώματος (για παράδειγμα πριν, κατά και μετά τη διακλάδωση σε μια παράλληλη σύνδεση). [Εκτέλεση Applet1 ], [Εκτέλεση Applet2 ],[Εκτέλεση Applet3 ],[Σενάριο Εκπαιδευτικού ],[Φύλλο Εργασίας Μαθητή ]
Ηλεκτρομαγνητισμός
Η προσομοίωση που χρησιμοποιείται στο παρόν σενάριο παρέχει ένα πεδίο εργασίας, στο οποίο οι μαθητές μπορούν να πειραματίζονται ελεύθερα με ηλεκτρικά κυκλώματα, μαγνήτες και μαγνητικές βελόνες. Μέσα από αυτόν τον πειραματισμό, επιχειρείται η σύνδεση των ηλεκτρικών και των μαγνητικών φαινομένων, ώστε να εξηγήσουν το νόημα της έννοιας του ηλεκτρομαγνητισμού.
[Εκτέλεση Applet ][Σενάριο Εκπαιδευτικού ][Φύλλο Εργασίας Μαθητή ]
(Οι προσομοιώσεις αναπτύχθηκαν με το ολοκληρωμένο προϊόν εκπαιδευτικού λογισμικού «AgentSheets: Εκπαιδευτικό Εργαλείο ανάπτυξης αλληλεπιδραστικών προσομοιώσεων και δραστηριοτήτων για το Ελληνικό Σχολείο» στο πλαίσιο της ενότητας «Χρυσαλλίδες» του έργου «ΠΛΕΙΑΔΕΣ», ΕΠ ΚτΠ, Γ’ ΚΠΣ. Στο πλαίσιο αυτό έγινε επίσης η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σεναρίων καθώς και η διάθεση αδειών χρήσης του λογισμικού “AgentSheets” για όλο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.)