Η δημιουργία του ποδοσφαιριστή

untitled1.Η ιστορία του ποδοσφαίρου

Ένα παιχνίδι με μπάλα από δέρματα, το tsu chu, παιζόταν από στρατιώτες στην Κίνα από το 2700 π.Χ. Παιζόταν από 12+12 παίχτες σε γήπεδο τετράγωνο και περιτοιχισμένο.
Στην αρχαία Ελλάδα παιζόταν ο επίσκυρος, παιχνίδι με μπάλα πολύχρωμη σε γήπεδο τετράγωνο, χωρισμένο στη μέση με γραμμή από σκύρους (χαλίκια). Ήταν γυμνικό παιχνίδι, μη στρατιωτικού χαρακτήρα.
Παιχνίδι με μπάλα μικρή και βαριά, το harpastum, παιζόταν και στη Ρωμαϊκή επικράτεια μεταξύ νεοσυλλέκτων και παλαιών στρατιωτών. Ήταν βίαιο και αποσκοπούσε στην υπακοή και πειθαρχία των νέων στρατιωτών.
Παιχνίδι με μπάλα δερμάτινη, το Kemari, που έχει κινεζική προέλευση, παιζόταν από τον 10ο μ.Χ. στην Ιαπωνία, από 4+4 παίχτες παρατεταγμένους εναλλάξ σε κύκλο.
Το gioco del calcio παιζόταν με μπάλα στην Φλωρεντία από τον 16ο αιώνα, από 27+27 παίχτες. Ήταν πολύ βίαιο αλλά και πολύ δημοφιλές.
Παιχνίδια με μπάλα παιζόταν στη Γαλλία αλλά και στην Αγγλία, ακατάπαυστα, από το μεσαίωνα. Τα σύγχρονο ποδόσφαιρο έχει γαλλική καταγωγή. Όμως στην Αγγλία τελειοποιήθηκε, αγαπήθηκε και καθιερώθηκε όσο πουθενά στον κόσμο. Στη χώρα αυτή θεσπίστηκαν οι κανονισμοί του αθλήματος, από το 1840, όπως περίπου ισχύουν μέχρι σήμερα.

2.Παιδί, ποδόσφαιρο, σχολείο

Το παιχνίδι είναι αδιαπραγμάτευτη παιδική ανάγκη και μέσο εκτόνωσης της πλεονάζουσας ενεργητικότητας του παιδιού. Το παιχνίδι προκαλεί ισχυρά κίνητρα μάθησης. Κάθε παιχνίδι, συμπεριλαμβανομένου και του ποδοσφαίρου, είναι πηγή ατελείωτης ευχαρίστησης. Παίζοντας, μέσα από την ενεργοποίηση νέων νευρικών συνάψεων, βελτιώνεται η εγκεφαλική λειτουργία και αυξάνεται η μαθησιακή ικανότητα. Η ενασχόληση με το ποδόσφαιρο είναι πλήρως συμβατή με τις σχολικές απαιτήσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη και παίζει ρόλο αντισταθμιστικό στο κοινωνικό φαινόμενο της αδρανοποίησης που επέβαλαν οι σύγχρονες συνθήκες ζωής.

3. Ο παιδαγωγικός ρόλος του προπονητή

Πρέπει, απαραιτήτως, κατά τη διδασκαλία του ποδοσφαίρου να χρησιμοποιούνται παιδαγωγικές μέθοδοι σε καθημερινή βάση. Καλός είναι ο προπονητής που γνωρίζει την αξία της ενθάρρυνσης και της επιβράβευσης και τον μαθησιακό ρόλο που αυτή έχει στα παιδιά. Σε αυτόν να εμπιστεύονται οι γονείς τα παιδιά τους. Το έργο του προπονητή, όπως και το έργο του δασκάλου, χαρακτηρίζεται από ζωή και διαρκεί όσο η ζωή.

To βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στα μεγάλα βιβλιοπωλεία και με τηλεφωνική παραγγελία στις Εκδόσεις Φυλάτος +30 2310821622

 http://fylatos.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s