“ Ο Φεγγαροσκεπαστής” του Puybaret Éric -φιλαναγνωσία δραστηριότητες-

κάνε κλικ

Με ένα εξαιρετικό εύρημα ξεκινάει το βιβλίο του ο Éric Puybaret, συστήνοντάς μας ένα πολύ ενδιαφέρον επάγγελμα, την ύπαρξη του οποίου οι περισσότεροι από μας πάω στοίχημα ότι δεν είχαμε καν υποψιαστεί: το επάγγελμα του φεγγαροσκεπαστή!
Ο “Φεγγαροσκεπαστής” είναι ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό έργο που ακουμπάει επάνω στα πιο τρυφερά παιδικά  όνειρα. Είναι ένα ονειρικό παραμύθι, ένα πραγματικό έργο τέχνης. Μια εντελώς φαντασιακή ιστορία για ένα παιδί που προσπαθούσε, και τελικά κατάφερε, να βρει τρόπο να ανέβει στο φεγγάρι. Υψηλής αισθητικής αξίας, προβάλει όμορφα τις έννοιες της συνεργασίας και της φιλίας, όπως και της αμφισβήτησης: το φεγγάρι μπορεί κάθε πρωί να κρύβεται επειδή βγαίνει ο ήλιος, μπορεί όμως και να κρύβεται γιατί ο Τιμολέων το σκεπάζει!
Ο Φεγγαροσκεπαστής είναι ένα αληθινό εικαστικό επίτευγμα, διαθέτοντας μια εικονογράφηση που θα μπορούσε να σταθεί ολομόναχη, χωρίς ούτε μια αράδα κειμένου: Με μια πόλη μαγική, κόκκινες σκεπές και καλντερίμια λουσμένα στο φως του φεγγαριού, με ένα ατέρμονο παιχνίδι φωτός και σκιάς, κι όλες τις αποχρώσεις της νύχτας να ντύνουν ουρανό και γη. Οι ανθρώπινες μορφές, τις περισσότερες φορές με τη σκιά τους να τις συνοδεύει ακούραστη, θυμίζουν ξύλινες κούκλες, με κινήσεις που παραπέμπουν σε μαριονέτες. Οι ήρωες του βιβλίου, πολύ χαρακτηριστικοί, αγγίζουν έντονα το υποσυνείδητο του παιδιού.
Μετάφραση: Μαρία Αγγελίδου, Εκδόσεις Αίσωπος

Δραστηριότητες

  • Επιλέγουμε τρία ή τέσσερα αποσπάσματα καθένα από τα οποία μεταφέρει διαφορετικά συναισθήματα. Σημειώνουμε κάποιες σκέψεις μας ή βάζουμε τα αποσπάσματα ως λεζάντες κάτω από ζωγραφιές μας  που αναφέρονται σε αυτά τα συναισθήματα.
  • Δραματοποίηση μιας σκηνής του παραμυθιού.
  • Με τη βοήθεια λογισμικού της Γλώσσας (το εργαστήρι μου) φτιάχνουμε μία πρόσκληση  και μία αφίσα σχετικά με τη μετατροπή της ιστορίας σε θεατρικό έργο για μια πιθανή θεατρική παράσταση της με τη βοήθεια του ThingLink . Γράφουμε και τα σχετικά κείμενα.
  • Φτιάχνουμε το δικό μας κόμικς  του παραμυθιού.
  • Γράφουμε ένα σημείωμα (γράμμα) σε ένα φίλο μας. Του γράφουμε για μια χαρακτηριστική σκηνή της ιστορίας μας ή για το χαρακτήρα κάποιου ήρωα που στάθηκε αφορμή για το γράμμα μας. Επίσης τουσυστήνουμε να διαβάσει και αυτός το βιβλίο.
  • Αφηγούμαστε τη συνέχεια της ιστορίας. Δηλαδή, τι έγινε την άλλη μέρα ή μετά από πολύ καιρό; Χρησιμοποιούμε μαγνητόφωνο και καθώς απομαγνητοφωνούμε μεταφέρουμε τον προφορικό λόγο σε γραπτό.
  •  Φτιάχνουμε με πολύχρωμες κόλες ένα μικρό βιβλίο με διάφορα μικρά κείμενα (στίχους, φράσεις, συνθήματα, ευχές, ποιήματα, αινίγματα κ.ά.) στο σχήμα ενός ήρωα ή στο σχήμα του φεγγαριού.
  • Υποδυόμαστε τον πρωταγωνιστή της ιστορίας και στέλνουμε ένα γράμμα στους αναγνώστες. Τι θα γράφει το γράμμα;
  • Αν ήμασταν ήρωες στην ιστορία με ποιο από τα πρόσωπα θα θέλαμε να κάνουμε παρέα; Γράφουμε μια μικρή συζήτηση μαζί του.
  • Διαβάζουμε στίχους ποιητών για το φεγγάρι και τη σχέση του με τους ανθρώπους και γράφουμε ένα δικό μας ποίημα.

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Ήμουν δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, παραμύθια, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, φιλαναγνωσία, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.