Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτικοί και μαθητές από όλη την Ευρώπη θα παραστούν στην τελετή των Βραβείων eTwinning στις 8 Απριλίου 2014, στις Βρυξέλλες
Από τη Νορβηγία ως τη Μάλτα, την Τουρκία , σχεδόν ολόκληρη η Ευρώπη θα εκπροσωπείται κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής Ευρωπαϊκών Βραβείων eTwinning . Για πρώτη φορά το eTwinning επιβραβεύει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην Πρωτεύουσα της Ευρώπης . «Το eTwinning είναι ένα καταπληκτικό εκπαιδευτικό έργο με τεράστιες δυνατότητες για την κατάργηση των εμποδίων. Οι επαφές που διευκολύναμε μεταξύ των σχολείων είναι άκρως επωφελείς για όλους τους εμπλεκομένους· το δίκτυο «eTwinning» παρέχει στα σχολεία την ελευθερία να αναπτύξουν δημιουργικά και διαπολιτισμικά εκπαιδευτικά έργα, ενώ ενθαρρύνει επίσης τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στον τομέα των ΤΠΕ». Ανδρούλλα Βασιλείου, Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την πολυγλωσσία και τη νεολαία.
Θερμά συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας:
- Ράνια Μπεκίρη- 32ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας : 1ο Βραβείο 4-11,
- Θεοδώρα Γκένιου – Γυμνάσιο Νέου Σουλίου: 2ο βραβείο 12-15,
- Ελένη Κωστοπούλου, Αθηνά Γιαννοπούλου, Κατερίνα Ραφτοπούλου- 5ο Λύκειο Βέροιας:Marie Sklodowska Curie Βραβείο,
- Αγγελική Κατσάνη- Δημοτικό Χρυσοχωρίου: Mevlana βραβείο
Το 5ο Λύκειο Βέροιας απέσπασε και φέτος το ευρωπαϊκό βραβείο Marie Skłodowska-Curie στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό της δράσης ETWINNING για την ηλεκτρονική συνεργασία R.I.V.E.R που υλοποίησε το σχολικό έτος 2012-2013 με το σχολείο ITIS “A.Pacinotti” από την πόλη του Τάραντα της Ιταλίας ( υπεύθυνος καθηγητής Giuseppe Venturi).
Αντικείμενο της συγκεκριμένης ευρωπαϊκής συνεργασίας ήταν το ποτάμι ως στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της πόλης. Το έργο ενσωματώθηκε στο μάθημα της Χημείας, της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και των Αγγλικών. Στην υλοποίηση του προγράμματος και στον τρόπο προσέγγισης του αντικειμένου ζητούμενο ήταν η διαθεματικότητα και η πολύπλευρη προσέγγιση του αντικειμένου από τη σκοπιά των επιστημονικών ειδικοτήτων που συνέπραξαν. Ειδικότερα, συνδυάστηκε η βιωματική επιστημονική έρευνα των συστατικών του ποτάμιου ύδατος με την αναζήτηση και μελέτη λαϊκών παραδόσεων και ιστορικών πληροφοριών για τον ποταμό της περιοχής. Επίσης, επιχειρήθηκε η συναισθηματική ενεργοποίηση των μαθητών απέναντι στον ποταμό της πόλης τους με τα μέσα της λογοτεχνίας. Μέσα από την προσπάθεια αυτή, οι μαθητές απέκτησαν ενδιαφέρον για το μάθημα της Χημείας, καλλιέργησαν μια λογοτεχνικών και ιστορικών διαστάσεων αντίληψη για την παρουσία του ποταμού της πόλης τους από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ανέπτυξαν δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα που αποτέλεσε δίαυλο επικοινωνίας με τους μαθητές άλλων χωρών και μέσο παρουσίασης των εργασιών. Οι μαθητές σε επίπεδο σχολικής ομάδας συνεργάστηκαν αξιοποιώντας εργαλεία επιστημονικής έρευνας και πηγές από τη δικτυογραφία και βιβλιογραφία και μοιράστηκαν στη συνέχεια με τους Ευρωπαίους συνεργάτες τους τα ευρήματα της έρευνάς τους. Για τη μεταξύ τους επικοινωνία και διάχυση των ευρημάτων τους χρησιμοποίησαν τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες.
Όλοι όσοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα, εκπαιδευτικοί και μαθητές, καλλιέργησαν την πεποίθηση ότι το ελληνικό σχολείο είναι δυνατό να υπάρχει δυναμικά σε μια ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, αυτήν της Ευρώπης, με την οποία επικοινωνεί, δίνει και εισπράττει γνώσεις, συνεργασία για την αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων, φιλία.
Για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη εκπαιδευτική συνεργασία συμμετείχαν οι μαθητές: Κουμπατής Νίκος, Καράμπαλη Δικαία, Λιαμοπούλου Αμυγδαλιά, Καραβασιλείου Ηλίας, Θεοδωρίδης Γιώργος, Λιολιόπουλος Κωστας, Ιωσηφίδου Γρηγορία, , Πατρίκας Αντώνης και Πρελορέντζος Μάρκος. Επίσης, συμμετείχε όλο το τμήμα Α3 στο πείραμα ανάλυσης του ποταμίσιου νερού στο εργαστήριο Χημείας του σχολειού.
Υπεύθυνοι καθηγητές :Ελένη Κωστοπούλου (καθηγήτρια αγγλικών), Αθηνά Γιαννοπούλου (φιλόλογος), Κατερίνα Ραφτοπούλου (χημικός).
Η απονομή των ευρωπαϊκών βραβείων θα γίνει στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του ετήσιου συνέδριου της δράσης ETWINNING.