- Διαφορά (περίεργος, δεν μιλάει, φυτό..) και κάνει αγώνα για το κοινωνικό status του.
- Social misfit: Κοινωνικές νόρμες του σχολείου, η μη συμμόρφωση συνεπάγεται κοινωνικό αποκλεισμό.
- Ό,τι αναγνωρίζεται ως απόκλιση, ποικίλει στις διάφορες ομάδες και στις διάφορες κουλτούρες. Κατά συνέπεια, το πλαίσιο καθορίζει την διαφορά και την ερμηνεία της διαφοράς.
- Ετικετοποίηση, Στιγματισμός. Η αρνητική αναγνώριση είναι κυρίαρχη στην κοινωνική ταυτότητα των νέων στο σχολείο.
- Οι «δράστες» δεν αναγνωρίζουν εύκολα πρόθεση.
- Είναι ενδιαφέρον ότι και μαθητές που δεν συμμετέχουν στον εκφοβισμό, αποφεύγουν να κάνουν παρέα με το «θύμα» λόγω κοινωνικής πίεσης.
- Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει ο διπλός εκφοβισμός: ο «εξωτερικός» εκφοβισμός συνοδεύεται σταδιακά από τον «εσωτερικό»: ο νέος αρχίζει και εσωτερικεύει το βίωμα, αμφιβάλλει, φοβάται, παραιτείται…
Στόχος του παρακάτω ερωτηματολογίου είναι να να ζητηθούν συγκεκριμένες περιοχές της σχολικής πραγματικότητας, που αφορούν στην κοινωνικοποίηση του/της μαθητή/τριας και παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του/της.
Διαβάστε ακόμη: Εκφοβισμός και βία στο σχολείο – Δραστηριότητες, Όταν το πείραγμα μετατρέπεται σε εφιάλτη, Δημιουργώντας ένα ασφαλές και φιλόξενο σχολείο , Εξοικειωμένοι με τη βία οι Έλληνες μαθητές