«Αν θέλεις να διδάξεις κάτι σε παιδιά, βρες την κατάλληλη γλώσσα» Bruner
«Δυο παιδιά, ο Ορφέας και η Νεφέλη στην πόλη των αριθμών. Μια διαφορετική πόλη, μια πόλη γκρίζα και με πολλά τετράγωνα… Μόνο κάποιοι αριθμοί έδιναν χρώμα στη μουντή πολιτεία. Ο Ορφέας και η Νεφέλη συνάντησαν παιδιά που είχαν κεφάλι, χέρια και πόδια, αλλά το σώμα τους ήταν αριθμοί. Παιδιά – αριθμοί!!! Οι αριθμοί σε αυτή την πολιτεία μιλούν. Ο μάγος Νουμέριους , άρχοντας των αριθμών τα είχε κάνει αριθμούς… Του έλειπε το 4 και το 6 για να συμπληρώσει τα δέκα ψηφία από το 0 ως το 9. Θα καταφέρουν οι δύο ήρωες να μη γίνουν τα παιδιά-αριθμοί που λείπουν; Θα καταφέρουν να λύσουν τους γρίφους για να ελευθερωθούν και οι νέοι φίλοι τους; Πρέπει οπωσδήποτε να περάσουν τις 5 δοκιμασίες κλασμάτων…»
Το παραµύθι, που ανήκει στα πολυσημικά κείμενα σχολικής χρήσης, αποτελεί ένα σηµαντικό εργαλείο στα χέρια του δασκάλου (δυστυχώς όχι ακόμη πλήρως αναγνωρισμένο από όλους), το «όχημα» που κάνει τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και βοηθά τα παιδιά να προσεγγίσουν τη γνώση και να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν αβίαστα, ευχάριστα.
«Ο Ορφέας και η Νεφέλη στη χώρα των κλασμάτων» θέλει να αιχμαλωτίσει την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών, καθώς και να ανταποκριθεί στις παιδαγωγικές επιδιώξεις του κάθε δασκάλου. Η ιστορία, η πλοκή, οι χαρακτήρες, ο χώρος και ο χρόνος στον οποίο διαδραματίζονται τα γεγονότα δημιουργούν ευκαιρίες και προσφέρουν δυνατότητες σε δάσκαλο και παιδιά να κάνουν τη μάθηση πολύ πιο προσωπική. Η συγγραφέας Ιωάννα Καϊάφα, δασκάλα και φιλόλογος, μας προτείνει μια νέα διδακτική προσέγγιση που τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα μαθηματικά ως καταστάσεις του παραμυθιού. Η ιστορία των κλασματικών αριθμών σε απλά, γοητευτικά, καθημερινά μαθήματα, που υποδεικνύουν άλλον τρόπο σκέψης, ανάλυσης. Τα 5 σκαλοπάτια δράσεων είναι δράσεις της ζωής που ξεμπερδεύουν το νήμα και υφαίνουν το μαγικό χαλί των κλασμάτων.