ρόλος ενέργειας, εξοικονόμηση ενέργειας – προτάσεις-

κάνε κλικ

Μέσα από τη μελέτη θεματικής ενότητας του Γλωσσικού μαθήματος   με κυρίαρχο θέμα τη Φύση και το Περιβάλλον,  μπορούμε  να συμβάλλουμε τόσο στην έγκαιρη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών –προκειμένου να καταστούν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες με ενδιαφέρον για τα κοινά  και το περιβάλλον στο οποίο ζουν– όσο και στην εξοικείωσή τους με έννοιες, κειμενικά είδη και γλωσσικούς μηχανισμούς που θα τους επιτρέψουν να διατυπώνουν ορθά και κριτικά τις απόψεις τους σε ένα επίκαιρο και ενδιαφέρον θέμα. Η παράλληλη υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην εδραίωση της περιβαλλοντικής αγωγής των μαθητών, κυρίως για την εξοικονόμηση ενέργειας. Το όλο σκεπτικό της εξοικονόμησης ενέργειας βασίζεται στη προσπάθεια για εξεύρεση τρόπων ορθολογικής χρήσης της ενέργειας προκειμένου να οδηγηθούμε σε μείωση της ζήτησης ενέργειας χωρίς να επηρεασθούν αρνητικά οι παραγωγικές διαδικασίες αλλά και η άνετη διαβίωσή μας.

κάνε κλικ

Ρόλος της Ενέργειας – Αποικοδόμηση
Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων διδακτικών ωρών, οι μαθητές θα ασχοληθούν με τους παράγοντες που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία των οικοσυστημάτων, δηλ. με τη συνεχή προσφορά ενέργειας, τη διανομή της σε όλους τους οργανισμούς του οικοσυστήματος και την ανακύκλωση των θρεπτικών συστατικών του. Για το λόγο αυτό θα διαπιστώσουν τη σημασία της φωτοσύνθεσης για την εισαγωγή ενέργειας σε ένα οικοσύστημα (υδάτινο) και την αξία των παραγωγών (φυτών, φυκών και κυανοβακτηρίων). Το φυτοπλαγκτόν στο υδάτινο οικοσύστημα είναι αυτό που στηρίζει τροφικά τον πληθυσμό του ζωοπλαγκτού, των γαρίδων, των μικρών και των μεγάλων ψαριών. Θα διαπιστώσουν την αξία της αποικοδόμησης, ώστε τα θρεπτικά συστατικά των οικοσυστημάτων να γίνονται συνεχώς διαθέσιμα στους παραγωγούς και κατά συνέπεια στους υπόλοιπους οργανισμούς μέσω των τροφικών αλυσίδων. Δίνεται επίσης ευκαιρία στους μαθητές να προσδιορίσουν τους παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγικότητα ενός υδάτινου οικοσυστήματος: τη διαθεσιμότητα θρεπτικών συστατικών και το βάθος στο οποίο φθάνει το φως. Η προσομοίωση τους δίνει τη δυνατότητα να συσχετίσουν τα παραπάνω, παίρνοντας τιμές για τη βιομάζα των οργανισμών και της αναποικοδόμητης οργανικής ύλης σε διαφορετικά σημεία του βυθού.  οδηγός εκπαιδευτικού, φύλλα εργασίας

 

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Ήμουν δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, περιβάλλον, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.