Tα χαρακτηριστικά ενός… χαρούμενου εκπαιδευτικού!

«Χαρούμενος εκπαιδευτικός»;  Σίγουρα έχετε επαφή με την πραγματικότητα; Έχετε εμπειρία στην ελληνική σχολική τάξη; Θα αστειεύεστε, δεν μπορεί!
Επειδή η ελληνική πραγματικότητα γίνεται καθημερινά όλο και πιο ζοφερή, θεωρώ πως πια είναι υποχρέωση όλων των δασκάλων, που σέβονται και τιμούν την ιδιότητα τους, να αλλάξουμε τρόπο σκέψης. Να αλλάξουμε στάση. Και τότε ίσως αλλάξουμε και τη ζωή μας, προς το καλύτερο! Τότε ίσως θα δούμε τους μικρούς μαθητές μας πραγματικά να γίνονται οι πολίτες του κόσμου που επιθυμούμε.

Ο χαρούμενος εκπαιδευτικός λοιπόν υπάρχει, και το ξέρουμε όλοι πολύ καλά, αρκεί να κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά στην εκπαιδευτική μας ομήγυρη. Έστω και αν δεν συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά, που θα αναλύσουμε στη συνέχεια, υφίσταται ως οντότητα και μας περιμένει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά του! Επίσης ξέρουμε πολύ καλά τι τον κάνει να είναι χαρούμενος παρά τις αντιξοότητες, αλλά οι περισσότεροι από εμάς το ξεχνούμε και αφήνουμε τις άσχημες συνθήκες να μας παρασύρουν.

Τα χαρακτηριστικά ενός χαρούμενου εκπαιδευτικού!

Δεν «κολλάει» στις ελλείψεις των υποδομών : …και δεν τις χρησιμοποιεί ως άλλοθι για απραγία! Είναι εφευρετικός και δημιουργικός. Γνωρίζει ότι οι παιδαγωγικοί στόχοι επιτυγχάνονται και με πιο απλές μεθόδους ή πιο απλά υλικά. (Φυσικά δεν σταματά να επιδιώκει την βελτίωση της κατάστασης και να συμμετέχει σε δράσεις διεκδίκησης αλλαγών).

– Δεν αναλαμβάνει πολλές δεσμεύσεις: Δε λέει «ναι» σε όλες τις προτάσεις για συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δράσεις. Γνωρίζει τη διαφορά ανάμεσα την ποιότητα και την ποσότητα και γι’αυτό  είναι επιλεκτικός και εμπλέκεται στο βαθμό που αντικειμενικά μπορεί να αντεπεξέλθει με άνεση στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει.

– Δεν επιδιώκει την τελειότητα: Η επιδίωξη της τελειότητας το μόνο που προκαλεί είναι άγχος. Η επίτευξη συγκεκριμένων στόχων είναι προτιμότερη και πιο αποτελεσματική.

– Δεν προσπαθεί να κάνει οπωσδήποτε όλα όσα έχει  προγραμματίσει: Η ευελιξία και η αναπροσαρμογή του προγράμματος ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν είναι το κλειδί για μια ήρεμη και ευχάριστη μέρα στο σχολείο, χωρίς εκνευρισμό και πίεση.

– Δεν ασχολείται με το τί κάνουν οι συνάδερφοί του: Λέει ναι στην ανταλλαγή ιδεών και στην εποικοδομητική συνεργασία, δεν καταναλώνεται όμως σε αρνητικούς σχολιασμούς και αντιζηλίες. Αναγνωρίζει την αξία των συναδέρφων του και δεν διστάζει να τους συγχαρεί για τα επιτεύγματά τους. (Πώς θα ήταν η ατμόσφαιρα στους συλλόγους διδασκόντων, αν όλοι είχαν έναν καλό λόγο για κάθε συνάδερφο;)

– Δεν προσποιείται ότι τα καταφέρνει σε όλα: Όταν κάνει κάτι σωστά με έμπρακτα θετικό αποτέλεσμα δεν διστάζει να μιλήσει γι’αυτό και να το μοιραστεί με τους συναδέρφους του. Αν όμως κάτι που έχει εφαρμόσει είναι αντικειμενικά αναποτελεσματικό έχει το θάρρος να το παραδεχτεί και να ζητήσει βοήθεια. Η ειλικρίνεια είναι θεμέλιος λίθος των ισορροπημένων σχέσεων και επιφέρει τον σεβασμό.

– Δεν βιάζεται : Απολαμβάνει τις δραστηριότητες και τις στιγμές που περνά με τους μαθητές του.

Δεν φοβάται να δοκιμάσει καινούριες μεθόδους : Και σχεδόν πάντα αποζημιώνεται με την απόκτηση νέων γνώσεων και νέων εμπειριών. Συν ότι δίνει έμπρακτα το παράδειγμα στους μαθητές του, για τη σημασία του να προχωρούν στη ζωή με θάρρος και τόλμη.

– Δεν σταματά να μαθαίνει: Όταν ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις στον τομέα σου, παραμένεις «μέσα στα πράγματα», γεγονός που αυξάνει την αυτοπεποίθηση σου και τη διάθεση για δημιουργική δραστηριότητα.

– Προφυλάσσει τον εαυτό του από «τοξικούς» συναδέρφους: Δείχνει κατανόηση και σεβασμό στην συναισθηματική κατάσταση του κάθε συναδέρφου, ωστόσο δεν επιτρέπει σε κανέναν να τον παρασύρει σε μια κατάσταση συνεχούς γκρίνιας, μεμψιμορίας, απαισιοδοξίας ή σε καταστάσεις αντιζηλίας και αθέμιτου ανταγωνισμού. Αποστασιοποιείται και επιδιώκει την επαφή με συναδέρφους που συμμερίζονται την προσωπική του στάση ζωής.

– Διατηρεί ισορροπημένες σχέσεις με τους γονείς των μαθητών: Είναι διαθέσιμος στην επικοινωνία και τη συνεργασία με τους γονείς όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις . Είναι δεκτικός στις παρατηρήσεις και τις απόψεις τους, ωστόσο δεν εμπλέκεται προσωπικά και δεν αφήνει τον εαυτό του να παρασυρθεί από τυχόν αρνητικά σχόλια.

– Δεν ξεχνά να φροντίζει τον εαυτό του: Ένας συναισθηματικά και σωματικά υγιής άνθρωπος είναι χαρούμενος σε όλα τα επίπεδα της ζωής του.

Ο δάσκαλος που συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά είναι σίγουρα πολύ τυχερός και ο ίδιος και όλοι όσοι βρίσκονται γύρω του.

πηγή

 

 

Advertisements

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in εκπαιδευτικά άρθρα and tagged , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Tα χαρακτηριστικά ενός… χαρούμενου εκπαιδευτικού!

  1. Ο/Η Αικατερίνη Σοιλεμεζιδου λέει:

    Είστε καταπληκτική!

  2. Ο/Η Τζαβίδας Κωνσταντίνος λέει:

    Αυτό θα πει αλλαγή οπτικής απέναντι στα πράγματα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s