«Γράφω, γράφεις, γράφει…» grafi.culture.gr

κάνε κλικ για τη Διαδικτυακή Εικονική Έκθεση

κάνε κλικ για τη Διαδικτυακή Εικονική Έκθεση

Βασική ιδέα της έκθεσης είναι η παρουσίαση της γραφής ως μορφή επικοινωνίας. Η έκθεση αναπτύσσεται σε τρεις ενότητες κατά το σχήμα πομπός – μήνυμα – δέκτης.

Τα εκθέματα προέρχονται από ένα ψηφιακό corpus που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την Πράξη «Στα ίχνη της Γραφής» από τις Υπηρεσίες και τα δημόσια μουσεία του ΥΠΠΟΑ. Αυτές επέλεξαν και κατέταξαν σε θεματικούς άξονες το υλικό που έστειλαν, ενώ στην τελική επιλογή σκοπίμως δεν επιλέχθηκαν «διάσημα» αντικείμενα, για να μην «αποσπούν» την προσοχή από το επιδιωκόμενο μήνυμα κάθε πληροφορίας.

Παρέχονται τρεις τρόποι περιήγησης στην έκθεση:

α. Ελεύθερη πλοήγηση: ο χρήστης κινείται μόνος του στο χώρο δημιουργώντας μια εξατομικευμένη επίσκεψη. Η Βοήθεια και οι Ρυθμίσεις από το βασικό μενού της εφαρμογής διευκολύνουν την προσαρμογής της στις ανάγκες κάθε χρήστη.

β. Ξενάγηση: ο χρήστης κινείται σε μια γραμμική διαδρομή που περιλαμβάνει στάσεις σε όλα τα εκθέματα. Με τα βέλη δεξιά → και αριστερά ← μπορεί να προχωρήσει ή να επιστρέψει σε προηγούμενες οθόνες, να επιλέξει ή όχι τα επόμενα επίπεδα πληροφόρησης. επιλέγοντας τα σημεία ενδιαφέροντός του.

γ. Παιχνίδι: ο χρήστης κατά την περιήγηση καλείται, προκειμένου να προχωρήσει, να απαντήσει σε ερωτήσεις παρατήρησης που αφορούν αποκλειστικά σε αντικείμενα της έκθεσης και δεν αποτελούν έλεγχο γνώσεων.

Διατίθεται και οθόνη/βίντεο με οδηγίες πλοήγησης πριν την έναρξη της περιήγησης.

captureΗ έκθεση αναπτύσσεται μέσα από πέντε ενότητες.

1. Εισαγωγή: ένα βίντεο (1΄) και ένα πολύ σύντομο κείμενο παρουσιάζουν τη γραφή ως μορφή επικοινωνίας.

2. Ενότητα 1 (του πομπού) «Στην υπηρεσία της εξουσίας» Οι τρόποι με τους οποίους η οποιαδήποτε μορφή εξουσίας επικοινωνεί τα μηνύματά της μέσω της γραφής.

3. Ενότητα 2 (του μηνύματος): «Όταν το μήνυμα αποκτά μορφή». Κεντρικό θέμα της ενότητας είναι το ίδιο το μήνυμα, η μορφή, το είδος και το περιεχόμενό του, χωρίς να παραλείπεται και ο συντάκτης του.

4. Ενότητα 3 (του δέκτη): «Δίνοντας νόημα στα γραμμένα» Η ερμηνεία του μηνύματος από τον δέκτη και οι παράγοντες που την διαμορφώνουν.

5. Επίλογος: ένα βίντεο (1΄) και ένα σύντομο κείμενο.

Παρουσίαση των χαρακτηριστικών της  Διαδικτυακής εικονικής έκθεσης  κάνε κλικ εδώ

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, φιλαναγνωσία, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικά λογισμικά and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s