Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική: Κλειδιά και Αντικλείδια

κάνε κλικ

κάνε κλικ

Τα «Κλειδιά και Αντικλείδια» είναι ένα επιμορφωτικό υλικό που δημιουργήθηκε τη διετία 2002-2004 και αποτελείται από μικρά κείμενα που προσπαθούν να απαντήσουν στα ερωτήματα της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής.
Κάθε κείμενο αποτελεί μια προσπάθεια σύντομης απάντησης σε ένα ερώτημα (π.χ. πώς μαθαίνουν τα παιδιά;) από τη σκοπιά μιας επιστημονικής προσέγγισης (π.χ. της γνωστικής ψυχολογίας). Mπορεί ωστόσο σε άλλο κείμενο να συναντήσετε απάντηση στο ίδιο ερώτημα από διαφορετική επιστημονική σκοπιά (π.χ. την κοινωνιολογία).Tα κείμενα, γραμμένα από εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς διάφορων ειδικοτήτων, ακολουθούν την ίδια δομή: ξεκινούν από μια σκηνή σε ένα σχολικό πλαίσιο, αναλύουν τι συμβαίνει και ύστερα διατυπώνουν απαντήσεις στηριγμένες σε μία επιστήμη.
Tα κείμενα συνδέονται λειτουργικά μεταξύ τους γιατί καθένα αναδεικνύει και μια ξεχωριστή ψηφίδα από την πραγματικότητα της εκπαιδευτικής πράξης. Mελετώντας και δουλεύοντας πάνω στον τρόπο με τον οποίο τα κείμενα συνδέονται μεταξύ τους, οι συγγραφείς φαντάστηκαν πολλά από τα κλειδιά που μπορούν να ξεκλειδώσουν πολλά από τα φαινόμενα που αναλύουν. Ωστόσο, μόνο ο καθένας μας ξεχωριστά μπορεί να κατασκευάσει τα αντικλείδια που έχουν νόημα τη συγκεκριμένη στιγμή για το δικό του πλαίσιο, που κάνουν… κλικ και ανοίγουν μια «πόρτα» που οδηγεί σε δικές μας λύσεις.

Η ικανότητα του λόγου και η γλωσσική διδασκαλία – Άννα Φραγκουδάκη
Γλώσσα του σπιτιού και γλώσσα του σχολείου – Άννα Φραγκουδάκη
Η επικοινωνιακή προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος Άννα Ιορδανίδου & Μαρία Σφυρόερα
Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης – Μαρία Σφυρόερα
Για τη μέθοδο project – Κώστας Μάγος
Κίνητρο στην εκπαίδευση – Αλεξάνδρα Ανδρούσου
H επεξεργασία της εικόνας στη σχολική τάξη – Μαρία Σφυρόερα
Πολιτισμός και σχολείο – Έφη Πλεξουσάκη
To λάθος ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας – Μαρία Σφυρόερα
Η μη λεκτική επικοινωνία στο σχολείο – Ευαγγελία Κούρτη
Ανάγνωση και ετερότητα – Βενετία Αποστολίδου
Γλωσσική ετερότητα στην Ελλάδα – Λάμπρος Μπαλτσιώτης
Φυσικές Επιστήμες: Διδασκαλία και Εκπαίδευση – Βασίλης Τσελφές
Διδάσκοντας ιστορία – Έφη Αβδελά
Δημιουργικές δραστηριότητες και διαδικασίες μάθησης – Άννα Κουτσούρη
Kοινωνικές ανισότητες στο σχολείο – Νέλλη Ασκούνη
Η επανατροφοδότηση των γραπτών κειμένων των μαθητών – Ελένη Χοντολίδου
Κοινωνικό πλαίσιο και διδακτική πράξη – Μαρία Ζωγραφάκη
Διδασκαλία και αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών – Ελένη Χοντολίδου
Μαθαίνοντας και διδάσκοντας μαθηματικά – Χαράλαμπος Σακονίδης
Για να διαβάσεις τα ebook – κείμενα κάνε κλικ εδώ

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, βιβλιοπαρουσίαση, διαπολιτισμική εκπαίδευση-διαφορετικότητα- διαφοροποίηση στη μάθηση, εκπαιδευτικά άρθρα, κοινωνικός αποκλεισμός and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s