Special days, γιατί η κάθε ημέρα στη Ειδική Αγωγή…είναι ξεχωριστή! περιοδικό

Στις σελίδες του 2ου τεύχους θα γνωρίσετε τον  Αγκαλίτσα, το σκυλάκι που τρελαίνεται για αγκαλιές… Θα διαβάσετε ιστορίες γραμμένες με τη χρήση του συμβολογράφου.  Η επικοινωνία μέσω της χρήσης των συμβόλων μπορεί να δώσει την ευκαιρία στους χρήστες να συμμετέχουν σε πρακτικές γνώσεις που προηγουμένως είχαν στερηθεί.Η επικοινωνία (γραπτή και προφορική) μέσω της χρήσης των συμβόλων είναι καθιερωμένη και συνεχίζει να αυξάνεται, τόσο σε ειδικά σχολεία και άλλα πλαίσια, όσο και σε ενήλικες που μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις λειτουργίες επικοινωνίας. Πολύ επιγραμματικά οι Detheridge & Detheridge, (2002) επισημαίνουν ότι τα σύμβολα μπορούν να μεταφέρουν το νόημα όταν το κείμενο δεν μπορεί. Ο Chetwynd, (2008) εξετάζοντας τη δυνατότητα των ατόμων με δυσκολίες στον γραμματισμό να επικοινωνήσουν με το περιβάλλον τους αναφέρει ότι τα σύμβολα στην ζωή μας μπορούν να λειτουργήσουν με τέσσερις τρόπους, ατομικά ως βοήθημα στην πλοήγηση, γραμμικά στην αφήγηση, χωροταξικά για να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον, ή χρονικά σε ένα παιχνίδι. Αναμφισβήτητα, το νέο εκπαιδευτικό μοντέλο της ενιαίας εκπαίδευσης απαιτεί περιβάλλοντα στα οποία όλοι οι μαθητές να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην μάθηση μεγιστοποιώντας έτσι την ενεργητική τους συμμετοχή. Με βάση την αύξηση της συνειδητοποίησης των δυνατοτήτων που προσφέρουν στη μάθηση τα σύμβολα  αναπτύχθηκαν διάφορες τεχνικές οι οποίες βοηθούν και ενισχύουν μαθητές με ή χωρίς αναπηρίες στην μάθηση, σε όλο το φάσμα του αναλυτικού προγράμματος.

πηγή

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, φιλαναγνωσία, αγωγή υγείας, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, βιβλιοπαρουσίαση, διαπολιτισμική εκπαίδευση-διαφορετικότητα- διαφοροποίηση στη μάθηση and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s