Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας- 21 Απριλίου

World_Creativity_and_Innovation_DayΆννα Παππά
δασκάλα-συγγραφέας

«Τα είδη που επιβιώνουν, στη φύση δεν είναι τα δυνατότερα, ούτε τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται περισσότερο στις αλλαγές».
Charles Darwin

Η Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Απριλίου κι είναι η καταληκτήρια ημέρα της Παγκόσμιας Εβδομάδας Δημιουργικότητας και Καινοτομίας (World Creativity and Innovation Day), που ξεκινά στις 15 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.Πάνω από 46 χώρες γιορτάζουν τη συγκεκριμένη ημέρα από το 2002, όπου επιχειρηματίες, οργανισμοί, σχολεία, συμμετέχουν προκειμένου να παράγουν νέες ιδέες για ένα καλύτερο μέλλον. Η ημέρα καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Marci Segal, creativity specialist, όταν διάβασε ένα άρθρο με τίτλο «ο Καναδάς σε Κρίση Δημιουργικότητας» κι αποφάσισε να κάνει κάτι γι’ αυτό. Με τη βοήθεια των συναδέλφων της, διοργάνωσε την πρώτη Ημέρα Παγκόσμιας Δημιουργικότητας με σκοπό να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους για να κάνουν τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος.

Η Παγκόσμια Εβδομάδα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας (15 – 21 Απριλίου) αποτελεί έναν παγκόσμιο εορτασμό της φυσικής ικανότητάς μας να δημιουργούμε.
Δημιουργικότητα είναι να φτιάχνεις κάτι νέο και επιθυμητό, είναι η ικανότητα να βελτιώνεις συνεχώς σχέδια, τεχνολογίες, πρακτικές, είναι η συνήθεια να οραματίζεσαι νέες, ασυνήθιστες και αποτελεσματικές λύσεις.Κάθε άνθρωπος έχει την ικανότητα να παράγει νέες ιδέες, να χρησιμοποιεί τη φαντασία του και να παίρνει αποφάσεις που θα αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο.Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι κάθε ιδέα είναι σημαντική και μόνο με συλλογική προσπάθεια θα σημειωθούν σημαντικές αλλαγές. Όσοι δεν δημιουργούν, υποτάσσονται κι όσοι υποκύπτουν στους περιορισμούς της συνήθειας και της συντηρητικής αγωγής, υποφέρουν.
Μεταξύ των 4χρονων η δημιουργική παραγωγή των ιδεών βρίσκεται στο 50%, πέφτει στο 25% κατά τη διάρκεια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δημιουργικοί είναι αυτοί που έχουν αυτοπεποίθηση, πρωτότυπη και αυθεντική σκέψη, στάση αμφισβήτησης, αλλά και ελευθερία να δοκιμάσουν κάτι πέρα από αυτό που οι άλλοι μπορούν να κάνουν.Το μαθησιακό περιβάλλον με το υπερφορτωμένο πρόγραμμα και την καταπιεστική «ακαδημαϊκή» κλειστού τύπου κατ’ οίκον εργασία περιορίζει τα δημιουργικά μυαλά.Άλλες αιτίες περιορισμού είναι η επιβαλλόμενη πειθαρχία συμμόρφωσης σε κατευθυνόμενη εργασία, η ψυχολογική ανασφάλεια και ο έπαινος μόνο στην περίπτωση συμμόρφωσης.

κάνε κλικ

κάνε κλικ

Αντίθετα, η επαγωγική-διερευνητική διδασκαλία, η δραστηριοποίηση του συναισθήματος και των γνωστικών λειτουργιών, η άνεση χρόνου, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της παρατήρησης είναι μερικά μόνο από αυτά που χαρακτηρίζουν ένα μαθησιακό περιβάλλον που προωθεί τη δημιουργική σκέψη. Πόσο σημαντικό αλήθεια είναι το σχολείο μας σήμερα να επιτρέπει τα «λάθη» και να δουλεύει σε αυτά, να χρησιμοποιεί προβλήματα από την πραγματική ζωή, να δίνει έμφαση στη διαδικασία, παρά στο αποτέλεσμα. Στη δημιουργική διδασκαλία η ποσότητα και η ποιότητα είναι θετικά συσχετισμένες.

Ο δημιουργικός δάσκαλος πρέπει να είναι ο ίδιος δημιουργικό μυαλό, να ανοίγει την κάθε στιγμή νέες οπτικές γωνίες στους μαθητές του, να αφήνει περιθώρια φαντασίας, να καλλιεργεί την αποκλίνουσα σκέψη, να προτιμά να τον ρωτούν παρά να ρωτά, να χρησιμοποιεί προβλήματα παρά εφαρμογές, τέλος να διαθέτει χιούμορ.

 

κάνε κλικ για να μεταβείς στον ιστότοπο του προγράμματος

κάνε κλικ για να μεταβείς στον ιστότοπο του προγράμματος

Το Γυμνάσιο Σκύρου και η Σχολική Ομάδα Αγωγής Σταδιοδρομίας, Δημιουργικότητας, Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας ανέπτυξαν το Πρόγραμμα ΔημιουρΖΩ! Συντονίστρια η εκπαιδευτικός Χριστίνα Δρακοπούλου (ΠΕ05), υπό την αιγίδα του ΚΕΣΥΠ Νομού Ευβοίας.

 

Το πρόγραμμα προσεγγίζει την έννοια δημιουργικότητας, δημιουργικές φυσιογνωμίες, θεωρίες δημιουργικότητας, στάδια δημιουργικής σκέψης, δημιουργικότητα στην καθημερινή ζωή, στην τάξη, Εργαλεία Οργάνωσης Ιδεών…Ιδεοθύελλα, Επίλυση Κοινωνικών Προβλημάτων, Δημιουργική Γραφή, Τεχνική των Έξι Καπέλων σκέψης, Από τη Δημιουργική Σκέψη στην Δημιουργική Δράση, Επαγγελματική Ανάπτυξη..

Διαβάστε ακόμη: Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία

Δώδεκα πράγματα για τη Δημιουργική Σκέψη που δε διδάχτηκες στο σχολείο

Δώδεκα πράγματα για τη Δημιουργική Σκέψη που δε διδάχτηκες στο σχολείο

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in παγκόσμιες ημέρες - εβδομάδες, ανακοίνωση, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, μαθητικός διαγωνισμός - συμμετοχή σε δράσεις and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s