Η ομηρία της αξιολόγησης

αρχείο λήψης
Άννα Παππά
δασκάλα-συγγραφέας
Η εσωτερική αξιολόγηση βασισμένη στη μελέτη και στη δημιουργία της εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής κάθε Σχολείου, που διαμορφώνεται καθαρά με εσωτερικές διεργασίες, είναι τελείως διαφορετική από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που προσπαθεί για ακόμη μία φορά να επιβάλει το Υπουργείο μας.                                         Μεταξύ των δύο μορφών αξιολόγησης υπερέχει η πρώτη, η οποία είναι αυτή που θα φτιάξει το καλό σχολείο καλύτερο. Αυτή τη μορφή, ατύπως εδώ και χρόνια, προικισμένοι Διευθυντές και Σύλλογοι Δασκάλων την εφάρμοσαν με επιτυχία, αλλάζοντας τη φυσιογνωμία του Σχολείου, την απόδοση των μαθητών και τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου, μέσα σε λίγους μήνες. Οι στόχοι που τίθενται στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ο αναστοχασμός, η ανταλλαγή απόψεων και ο επανασχεδιασμός του αρχικού προγραμματισμού δεν είναι έννοιες ξένες προς εμάς, διότι τις εφαρμόζουμε καθημερινά στη σχολική πραγματικότητα.
Ποιος θα μπορέσει να ισχυριστεί ότι ο τρόπος που επιβάλλει το Υπουργείο σήμερα έχει κάποια επιστημονική – παιδαγωγική αξία η οποία θα βελτιώσει το σχολείο, πέραν του προσωπικού εκφοβισμού του δασκάλου. Και όλα αυτά τη στιγμή που ακόμα ηχούν στα αυτιά μας οι ειρωνικές απειλές μερικών εξ αυτών που η πολιτεία αποφάσισε ότι είναι ικανοί να μας αξιολογήσουν. Το περίεργο είναι ότι δεν ακούσαμε προς το παρόν τις φωνές συναδέλφων- συμβούλων   που διαφωνούν  με την πρακτική των  παραπάνω «αξιολογητών» μας.
Κατά τη γνώμη μου η αξιολόγηση η οποία επιχειρείται στις ημέρες μας είναι κατώτερη των περιστάσεων και δε θα φέρει καμία ουσιαστική αλλαγή. Ειδικά στις ημέρες μας που έχει τα στοιχεία του ψυχολογικού αιφνιδιασμού και της ενός είδους ομηρίας, που χαρακτηρίζει άλλωστε την καθημερινή κοινωνική μας ζωής.
Το τραγικό είναι ότι ενώ θέλουμε, ως δάσκαλοι, την αυτοαξιολόγηση, γνωρίζοντας τη συμβολή της στη συνεχή βελτίωση της σχολικής απόδοσης, υφιστάμεθα μία αξιολόγηση σχεδιασμένη να παράγει το αντίθετο, παράγοντας με επιτυχία όμως τρομοκρατημένους υπηκόους και όχι υπερήφανους πολίτες, αληθινούς δασκάλους.
Ας δούμε και ας ακούσουμε έναν σοφότερο άνθρωπο από τον τεχνοκράτη νομοθέτη, έναν παιδαγωγό που τον διακρίνει η αγάπη για το παιδί, τον δάσκαλο, το σχολείο.

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in εκπαιδευτικά άρθρα and tagged , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Η ομηρία της αξιολόγησης

  1. Εξαιρετικό άρθρο! Χαίρεσαι να το διαβάζεις!

  2. Παράθεμα: Η ομηρία &tau...

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s