Το ιστολόγιο στην εκπαίδευση

BlogΑπό την εμφάνισή του το 1995, το blogging έχει καθιερωθεί ως ένα δημοφιλές μέσο επικοινωνίας.
Είναι το κομμάτι του παγκόσμιου ιστού με την πιο ραγδαία άνθηση. Τα weblogs ξεκίνησαν από την Αμερική στα τέλη της δεκαετίας του ’90, σαν απλές σελίδες με υπερσυνδέσμους, από άτομα που γνώριζαν να χρησιμοποιούν την HTML (HyperText Markup Language). Το πρώτο weblog τοποθετείται το 1992, από το δημιουργό του παγκόσμιου ιστού, τον Tim Berners-Lee, ο οποίος είχε δημιουργήσει μία ιστοσελίδα – λίστα με ενημερώσεις για καινούρια site. Τα weblogs άρχισαν να χρησιμοποιούνται ευρέως το 1997, αλλά η μεγάλη τους εξάπλωση παρατηρείται το 2003, όταν η εταιρεία Google αγόρασε το Blogger, λογισμικό για weblogs, που διατίθεται δωρεάν στους χρήστες. 

Η χρήση των ιστολογίων αυξάνεται συνεχώς και φαίνεται ότι αρχίζει και διαδίδεται η εισαγωγή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Φαίνεται ότι μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές ως προς την καταγραφή και την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας τους αλλά και τους προωθεί να παράγουν οι ίδιοι γνώση. Το γεγονός ότι δίνεται η ευκαιρία στους ίδιους τους μαθητές να συμμετέχουν τόσο ενεργά μέσα στην τάξη τους γεμίζει με αυτοπεποίθηση και τους ενεργοποιεί ως προς τη λήψη πρωτοβουλιών.
Εκτός από τα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει η χρήση των ιστολογίων ατομικά, μπορεί επιπλέον να ενισχύσει και να βελτιώσει τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και τις σχέσεις μαθητών με καθηγητή. Επιπρόσθετα, η ανταλλαγή ιδεών από διαφορετικούς ανθρώπους βοηθάει στη διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών και η υιοθέτηση ποικίλων απόψεων.
Ωστόσο, απαιτείται μεγάλη προσοχή από τους δασκάλους που θα αποφασίσουν να εντάξουν τα ιστολόγια μέσα στην τάξη. Ο σκοπός του ιστολογίου θα πρέπει να γίνεται ξεκάθαρος από την αρχή και θα πρέπει να υπάρχει συνεχής έλεγχος ως προς το περιεχόμενο που δημοσιεύεται. Η ελευθερία που δίνει το ιστολόγιο ως προς το τι υλικό μπορεί να αναρτηθεί καθιστά πολλές φορές δύσκολο το καθήκον της επίβλεψης. Γι’αυτό το λόγο, θα πρέπει από την αρχή ο δάσκαλος να μην επιτρέψει παρεκκλίσεις των μαθητών από τον εκπαιδευτικό στόχο του ιστολογίου.

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in τεχνολογία and tagged . Bookmark the permalink.

Μία απάντηση στο Το ιστολόγιο στην εκπαίδευση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s