6 αντικείμενα που πρέπει να έχει ένας δάσκαλος στην τάξη του

1426304_10151938444605865_1930388758_nΤα 6 αντικείμενα τα δανειζόμαστε ως δάσκαλοι της γενικής εκπαίδευσης από τους δασκάλους της ειδικής. Οι ειδικοί εκπαιδευτικοί εργάζονται σκληρά για να βεβαιωθούν ότι οι μαθητές τους με ειδικές ανάγκες θα αναπτύξουν νέες δεξιότητες και θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Το ίδιο σκληρά εργάζονται και οι δάσκαλοι γενικής, αφού η κάθε τάξη έχει όλους τους τύπους μαθητών. Για να μπορέσουν όλοι αυτοί οι μαθητές ν’ ανταποκριθούν με τον ίδιο τρόπο στη μεγάλη ποσότητα ύλης, θα πρέπει όλοι να έχουν τις ίδιες δυνατότητες μνήμης, φαντασίας, κατανόησης. Θα πρέπει όλοι να είναι πάντοτε και σε κάθε στιγμή της σχολικής χρονιάς σε ετοιμότητα, ώστε ν’ αντιλαμβάνονται, να επεξεργάζονται και ν’ αφομοιώνουν με τον ίδιο τρόπο. Δεν είναι όμως δυνατόν να εργάζονται όλα τα παιδιά με ταχύτητα και τρόπο πανομοιότυπο,  όπως μια μηχανή. Για να δημιουργήσουμε ευέλικτο και εύκαμπτο  μαθησιακό περιβάλλον απέναντι στις διαφορετικές ικανότητες και προϋποθέσεις μάθησης των παιδιών έχουμε σήμερα τη δυνατότητα να δανειστούμε 6 αντικείμενα από το χώρο της ειδικής αγωγής, στα πλαίσια μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας, όρο που επίσης δανειστήκαμε από τον παραπάνω χώρο.

  • thumbΜαρκαδόροι υπογράμμισης/ Αδιαφανείς χάρακες

Οι μαρκαδόροι υπογράμμισης κι οι αδιαφανείς χάρακες βοηθούν ιδιαίτερα τους  μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση ή με δυσκολίες προσοχής, οι οποίοι αγωνίζονται για να παρακολουθούν τις λέξεις που διαβάζουν. Θα παραλείψουν συχνά γραμμές, πράγμα που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ακρίβεια της ανάγνωσης τους και εμποδίζει την κατανόησή τους.

  • visual-timers1Χρονόμετρα

Χρησιμοποιείστε χρονόμετρα για τόσα πολλά πράγματα! Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προετοιμαστούν οι μαθητές για μεταβάσεις. Συχνά, ο χρόνος είναι μια αυθαίρετη έννοια για τους μαθητές. Αν μπορούν  οπτικά να δουν πόσο χρόνο χρειάζονται για να ολοκληρώσουν μια εργασία / αποστολή είναι πιο άνετοι με την αλλαγή που φέρνουν οι μεταβάσεις.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα χρονόμετρα για να  αξιολογήσετε την αναγνωστική ευχέρεια των μαθητές σας. Μπορείτε να διαπιστώσετε πόσες λέξεις μπορεί να διαβάσει  ή πόσες πράξεις μπορεί να λύσει σε  1 λεπτό. Τα χρονόμετρα επίσης λειτουργούν  ως ένας πολύ καλός τρόπος για μια πρακτική δεξιότητα ή για ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι.

  • Snap 2013-11-10 at 22.47.15Οπτικό Πρόγραμμα

Το ωρολόγιο  – οπτικό πρόγραμμα  δείχνει τις υποχρεώσεις των παιδιών κατά τη διάρκεια εργασίας τους στις ομάδες, ή στην εξέλιξη ενός project.
Ένα οπτικό πρόγραμμα είναι χρήσιμο για την κατάτμηση μιας εργασίας που
έχει πολλά βήματα για να διασφαλιστεί η διδασκαλία και η τήρηση αυτών των βημάτων. Είναι επίσης χρήσιμο στη μείωση του άγχους και της ακαμψίας γύρω από τις μεταβάσεις της επικοινωνίας, όταν ορισμένες δραστηριότητες θα συμβούν όλη την ημέρα ή κάποιες ώρες της ημέρας. Όταν ένα έργο έχει ολοκληρωθεί, ο έλεγχος του χρονοδιαγράμματος θα είναι και σημείο αυτοαξιολόγησης και αναζήτησης λύσεων στα προβλήματα τήρησης χρονοδιαγράμματος της επόμενης δραστηριότητας ατομικής ή ομαδικής.

  • ManipulativesΑπτικό υλικό

Το απτικό υλικό είναι ένα χρήσιμο εργαλείο μάθησης για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις. Το απτικό υλικό βοηθά να γίνει μια αφηρημένη ιδέα μια συγκεκριμένη ιδέα. Οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν φυσικά ένα μαθηματικό πρόβλημα για να φτάσουν στη λύση. Αυτό θα αλλάξει τον τρόπο σκέψης τους από μια απλή διαδικαστική κατανόηση σε μια πιο εννοιολογική κατανόηση.

  • Reward StickersΣύστημα ανταμοιβής

Επιβραβεύστε τους μαθητές σας και  αναγνωρίστε την καλή συμπεριφορά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε  διαγράμματα με αυτοκόλλητα για κάθε έναν από τους μαθητές σας. Μια μικρή συμβουλή: όταν κερδίζουν 10 αυτοκόλλητα μπορούν να επιλέξουν ένα βραβείο από το μικρό κουτί δώρων, που μπορείτε να αποθηκεύσετε δώρα μικρής αξίας ή μπορείτε να παίξετε ένα παιχνίδι. Αν είναι πρόθυμοι να κρατήσουν τα αυτοκόλλητα τους και να κερδίσουν έως και 20, μπορούν να επιλέξουν ένα βραβείο από ένα μεγαλύτερο, πιο δελεαστικό κουτί.

  •  shaving-cream1Κρέμα ξυρίσματος, άμμος , ρύζι

Παίζοντας με τον αφρό ξυρίσματος χρησιμοποιούν μια σειρά από αισθητηριακά ερεθίσματα  για την κατάκτηση των γραμμάτων, για παράδειγμα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παραπάνω υλικά για να μάθετε ορθογραφία, να σχηματίσετε αριθμούς , ή να βρείτε κρυμμένες λέξεις σε ένα μπολ με ρύζι.Αυτός είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να εμπλέξετε τους μαθητές μέσω αισθητηριακής ολοκλήρωσης στην ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων  και την προαγωγή των  ακαδημαϊκών δεξιοτήτων, όλα σε ένα !

πηγή: 10 αντικείμενα που κάθε ειδικός παιδαγωγός πρέπει να έχει στην τάξη του

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, διαπολιτισμική εκπαίδευση-διαφορετικότητα- διαφοροποίηση στη μάθηση and tagged , , . Bookmark the permalink.

Μία απάντηση στο 6 αντικείμενα που πρέπει να έχει ένας δάσκαλος στην τάξη του

  1. Παράθεμα: 6 αντικεί&...

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s