«ΧΛΩΡΙΔΑ» εκπαιδευτική εφαρμογή

κάνε κλικ για πλοηγηθείς στην εκπαιδευτική εφαρμογή "Χλωρίδα"

κάνε κλικ για πλοηγηθείς στην εκπαιδευτική εφαρμογή «Χλωρίδα»

Σημαντικός αριθμός ερευνών καταδεικνύει ότι οι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη κατανόηση βασικών εννοιών και φαινόμενων που σχετίζονται με τις λειτουργίες των φυτών και το ρόλο τους στα φυσικά οικοσυστήματα και συνεπώς αποτυγχάνουν να εκτιμήσουν την ανάγκη προστασίας της χλωρίδας του τόπου τους. Επιπλέον, παρόλο που ενότητες σχετικές με τα φυτά αποτελούν σημαντικό μέρος στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του Δημοτικού, η διδασκαλία τους συνήθως περιορίζεται σε δασκαλοκεντρικές μεθόδους μέσα στις σχολικές αίθουσες, ενώ η έλλειψη γνώσεων και δεξιοτήτων διδακτικής προσέγγισης σχετικών θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα οποιασδήποτε προσπάθειας για εφαρμογή προγραμμάτων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Το ερευνητικό πρόγραμμα ΧΛΩΡΙΔΑ περιλαμβάνει δράσεις για ανάπτυξη:
(α) μαθησιακού περιβάλλοντος για μαθητές 6-12 χρονών που θα αφορά τα φυτά (δομή, λειτουργία, συστηματική, οικολογία και διατήρηση) και θα αποτελεί υλικό εμπλουτισμού του αναλυτικού προγράμματος σπουδών του μαθήματος της «Επιστήμης» στο Δημοτικό,
(β) ερευνητικά εγκυροποιημένου Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης το οποίο θα συμβάλει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αξιοποιώντας το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της Κύπρου, με έμφαση στη τοπική χλωρίδα και στη προστασία της και
(γ) υλικού κατάρτισης εκπαιδευτικών δασκάλων που θα αφορά τόσο στο εννοιολογικό περιεχόμενο του μαθησιακού υλικού όσο και σε καινοτόμες διδακτικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις.
Το μαθησιακό υλικό ενσωματώνει στοιχεία βιωματικής μάθησης και έρευνας πεδίου, πειραματισμού και ανάπτυξης δεξιοτήτων επεξεργασίας δεδομένων, διερεύνησης και κριτικής σκέψης. Ο σχεδιασμός του διδακτικού υλικού αξιοποιεί ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις αρχικές ιδέες των μαθητών για τη δομή, λειτουργία, ταξινομική, οικολογία και διατήρηση των φυτών και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σχετικά με την έρευνα πεδίου, τον πειραματισμό και την επεξεργασία δεδομένων στη διαδικασία παραγωγής επιστημονικής γνώσης. Ο σχεδιασμός του εγχειριδίου για το δάσκαλο αξιοποιεί ερευνητικά δεδομένα σχετικά με εντοπισμό δυσκολιών στη διδασκαλία των σχετικών θεμάτων.
Δείγματα της εφαρμογής: Ταξίδια στη Λουλουδοχώρα, Διαπνοή, Οικολογία απειλούμενων ενδημικών ειδών

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, παγκόσμιες ημέρες - εβδομάδες, περιβάλλον, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικά λογισμικά and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s