«Παιδιά, ας μιλήσουμε για το περιβάλλον» Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Snap 2013-05-29 at 00.15.05Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου, δημιουργήθηκε το 1972 από τον ΟΗΕ για να ενημερώνει το παγκόσμιο κοινό για τα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη μας.
Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς: Το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Ηνωμένων Εθνών προτείνει 12 τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, κάνοντας έτσι την αρχή για ένα καθαρότερο περιβάλλον:
World_Environment_Day1. Δέσμευση: Μπορεί να ακούγεται απλουστευτικό, αλλά μόνο η δήλωση ότι θα γίνουμε carbon neutral είναι μία καλή αρχή.

2. Εκτιμάμε τη θέση μας: Γνωρίζοντας με ποιον τρόπο εκλύεται το διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον από εμάς τους ίδιους, στις κατ’οίκον εργασίες μας παραδείγματος χάριν, μαθαίνουμε και πώς να το περιορίσουμε. Το ηλεκτρονικό παιχνίδι της WWF μας δείχνει τον τρόπο.

3. Ορίζουμε τον στόχο μας: Σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχθεί ότι ακολουθώντας έναν πιο carbon neutral τρόπο ζωής μπορούμε να περιορίσουμε τα αέρια του θερμοκηπίου που παράγουμε κατά 10% μέσα σε ένα χρόνο. Αυτό μπορεί να βοηθήσει άμεσα το περιβάλλον.

4. Απ-ανθρακώνουμε τη ζωή μας: Σκεφτόμαστε ευρύτερα σε όλες τις εκφάνσεις τις ζωής μας. Μειώνουμε τους ρύπους μας, αγοράζουμε ανακυκλώσιμα προϊόντα (π.χ. τσάντες και συσκευασίες). Οι βιομηχανίες και βιοτεχνίες έχουν εδώ τον πρώτο λόγο.

5. Γινόμαστε ενεργειακά αποδοτικότεροι: Βελτιώνουμε την απόδοση των κτιρίων, των υπολογιστών και των αυτοκινήτων ως προς την ενέργεια. Σβήνουμε τα φώτα που δεν χρειάζονται στο σπίτι ή τον υπολογιστή όταν δεν τον χρησιμοποιούμε, ανακυκλώνουμε παλιές ηλεκτρικές συσκευές, αποφεύγουμε όσο μπορούμε τις μετακινήσεις μας.

6. Αντισταθμίζουμε σε ενέργεια με λιγότερο άνθρακα: Στρεφόμαστε σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (π.χ. αιολική ή ηλιακή), τοποθετώντας π.χ. φωτοβολταϊκά συστήματα στην επιχείρηση ή το σπίτι μας και προτιμάμε τα υβριδικά αυτοκίνητα.

7. Επενδύουμε σε «καθαρότερες» εναλλακτικές: Αγοράζουμε ηλεκτρικές συσκευές και αντικείμενα που δεν εκλύουν διοξείδιο του άνθρακα και ενημερωνόμαστε για την υγειονομικής ταφής παραγωγή ενέργειας.

8. Γινόμαστε αποδοτικοί: Μειώνουμε τους ρύπους μας, χρησιμοποιούμε πάλι ό,τι μπορούμε και ανακυκλώνουμε.

9. Αγοράζουμε ή πουλάμε προϊόντα και υπηρεσίες με χαμηλό διοξείδιο του άνθρακα: Μαθαίνουμε για το ecodesign και προτρέπουμε τις επιχειρήσεις να το κάνουν πράξη.

10. Αγοράζουμε και πουλάμε «πράσινα»: Ενισχύουμε όπως μπορούμε τα λεγόμενα «πράσινα» προϊόντα.

11. Συνεργαζόμαστε: Οι εκάστοτε κυβερνήσεις οφείλουν να συνεργάζονται με τις επιχειρήσεις και να βρίσκουν λύσεις για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.

12. Μιλάμε: Επιχειρήσεις και οργανισμοί οφείλουν να μοιράζονται τους προβληματισμούς αλλά και τις ιδέες τους.
Για αυτόν τον σκοπό, άλλωστε, δημιουργήθηκε και ο οργανισμός Global Reporting Initiative που συμβάλλει στην ενημέρωση ιδιωτών και μη.

Μάθε τα πάντα για το οικοσύστημα Η Γη, το πλουσιότερο οικοσύστημα ,κινδυνεύει Ας γνωρίσουμε την ατμόσφαιρα Το φαινόμενο του θερμοκηπίου Τι αλλαγές προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου στο περιβάλλον; Τα αυτοκίνητα ευθύνονται και αυτά για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Ο πλανήτης ζεσταίνεται! Τι πρέπει να γίνει για να σταματήσει το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Δάση, οι πνεύμονες του πλανήτη Από τι κινδυνεύει ένα δάσος; Τα δάση στην Ελλάδα Νερό: Πηγή ζωής Ο υδρολογικός κύκλος Νερό: ο ευεργέτης μας Ο ελληνικός υδάτινος κόσμος Προστατεύουμε τη βιοποικιλότητα Οι βιότοποι της χώρας μας SOS για την πανίδα και τη χλωρίδα του πλανήτη Η ενέργεια στον 21ο αιώνα: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Αειφόρος ανάπτυξη

κάνε κλικ για online ανάγνωση

Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε η γελοιογραφία ως εκπαιδευτικό υλικό για την επίτευξη του σκοπού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που είναι « να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται μ΄αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους…». (Ν.1892/90 )  Οι μαθητές χρειάζεται να « διαβάσουν » τη γελοιογραφία.

κάνε κλικ για σχέδιο εργασίας με θέμα: Ερημοποίηση



About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in παγκόσμιες ημέρες - εβδομάδες, περιβάλλον, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, φιλαναγνωσία, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, ντοκιμαντέρ - ταινίες μικρού μήκους, video and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s