Σχολικός εκφοβισµός: Πόσο αποτελεσµατικές είναι οι παρεµβάσεις;

κάνε κλικ για να διαβάσεις το άρθρο με τίτλο:» Σχολικός εκφοβισµός: Πόσο αποτελεσµατικές είναι οι παρεµβάσεις;»

Περισσότερο αποτελεσµατική φαίνεται να είναι η ολιστική σχολική πολιτική, τα βασισµένα στο πρόγραµµα του Olweus (Olweus Bullying Prevention Programme)
προγράµµατα, τα προγράµµατα που εποπτεύονται στενά από τους ειδικούς, συνήθως τους εµπνευστές τους, τα προγράµµατα που διατηρούνται «ζωντανά» από την
προσωπική δέσµευση και προσπάθεια των εµπλεκοµένων καθ’ όλη τη διάρκεια της εφαρµογής τους και διακρίνονται από υψηλή πιστότητα εφαρµογής. Αντίθετα, οι
βασισµένες µόνο στο αναλυτικό πρόγραµµα παρεµβάσεις (επίπεδο της τάξης) φαίνεται να είναι λιγότερο αποτελεσµατικές.
Γενικά, η αποτελεσµατικότητα των πιο αξιόλογων προγραµµάτων κατά του
εκφοβισµού εµφανίζεται να είναι ελάχιστη έως µέτρια. Υπάρχουν προγράµµατα στα οποία, µετά την εφαρµογή τους, παρατηρήθηκε ακόµη και αύξηση των κρουσµάτων εκφοβισµού.
Το µόνο πρόγραµµα του οποίου η εφαρµογή οδήγησε σε σχεδόν 50% µείωση του εκφοβισµού και της θυµατοποίησης είναι το πρόγραµµα του Olweus (1993/2009) στη Νορβηγία, η εφαρµογή του οποίου εποπτεύθηκε στενά από τον ίδιο και έγινε σε σχολεία µε οµοιογενή πληθυσµό και σε µια κοινωνία που ήταν ιδιαίτερα ευαισθητοποιηµένη απέναντι στο φαινόµενο αυτό.

welcome

κάνε κλικ

εκστρατεία «Beat Bullying»
Το πρωτοποριακό της εκστρατείας αυτής εναπόκειται στο γεγονός ότι η ψυχο-εκπαίδευση/ενημέρωση των παιδιών εντός του σχολικού χώρου θα γίνεται από συνομήλικους (peers). Τα παιδιά τα οποία θα επιλέγονται και θα εκπαιδεύονται από ειδικούς επαγγελματίες για να λειτουργούν ως πρεσβευτές εναντίον του σχολικού εκφοβισμού στα σχολεία, θα επιλέγονται βάσει τριών χαρακτηριστικών: α) αναγνωρισιμότητα, β) ικανότητα και γ) δημοτικότητα από συνομήλικους τους. Η ιδέα αυτή βασίζεται πάνω στη φιλοσοφία ότι κάποια μηνύματα μεταδίδονται στα παιδιά καλύτερα όταν προέρχονται από συνομήλικους ή αλλά νεαρά άτομα.

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in διαπολιτισμική εκπαίδευση-διαφορετικότητα- διαφοροποίηση στη μάθηση, ενδοσχολική βία, κοινωνικός αποκλεισμός and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s