Ραδιοφωνική Εκπομπή …

radiofwniki-ekpompi-the-singing-fishΣτο μάθημα της μουσικής, μαζί με την καλλιέργεια της δεξιότητας της εκτέλεσης ενός οργάνου, αλλά και την ανάπτυξη της μουσικότητας, ο μαθητής πρέπει να έρθει σε επαφή με ένα θεωρητικό πλαίσιο που αφορά την ιστορία και τους συνθέτες του οργάνου, τους σημαντικούς ερμηνευτές αλλά και τη θέση του στα διάφορα μουσικά είδη ανά τον κόσμο.Ένας ενδιαφέρον τρόπος για να διδαχθούν οι μικροί οργανοπαίχτες τα στοιχεία αυτά αλλά και να διδάξουν τους συμμαθητές τους είναι να ηχογραφήσουν σύντομες «Ραδιοφωνικές εκπομπές». Η κάθε τάξη μπορεί να λειτουργεί ως ομάδα και να στοχεύσει στη δημιουργία τριών ή τεσσάρων εκπομπών κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ο δάσκαλος προτείνει το θέμα για κάθε εκπομπή, με αφορμή το ρεπερτόριο που δουλεύουν οι μαθητές ή προβληματισμούς που τυχόν έχουν εκφράσει. Ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες των παιδιών, ο δάσκαλος μπορεί να συζητήσει μαζί τους το θέμα και να τους ζητήσει να σημειώσουν τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία, να τους δώσει γραπτά κείμενα ώστε να επιλέξουν μέρη από αυτά ή να τους αφήσει να συλλέξουν το υλικό τους από το διαδίκτυο, βοηθώντας τους ίσως με κάποιες διευθύνσεις. Αφού πρόκειται για ραδιοφωνική εκπομπή, θα ήταν ωραίο να ακουστούν και κάποια κομμάτια που αντίστοιχα θα τα βρουν τα παιδιά είτε από τον δάσκαλό τους είτε από το διαδίκτυο. Ακόμα αν κάποιος μαθητής έχει έτοιμο ένα κομμάτι σχετικό με το θέμα μπορεί να το ηχογραφήσει και να συμπεριληφθεί στην εκπομπή. Την παραπάνω διαδικασία μπορούμε να την εντάξουμε στο μάθημα του οργάνου χωρίς να χρειαστεί να αφιερώσουμε μία ολόκληρη διδακτική ώρα, αν δεν έχουμε αρκετό χρόνο. Το κάθε παιδί θα πρέπει να είναι υπεύθυνο για να μαζέψει συγκεκριμένα στοιχεία, διαφορετικά από τους υπόλοιπους, πχ. αν θέλουμε να μιλήσουμε για ένα συνθέτη, κάποιος μπορεί να ασχοληθεί με τη βιογραφία του, άλλος με τα έργα του, άλλος με το περιβάλλον όπου έζησε και άλλος να επιλέξει ποια κομμάτια του θα ακουστούν. Πριν την ηχογράφηση της εκπομπής γίνεται η τελική επιλογή των όσων θα συζητηθούν τελικά. Μπορούν να υπάρχουν μόνο δύο ομιλητές που θα σχολιάσουν όλα τα θέματα ή ο καθένας να παρουσιάσει το δικό του. Με ένα σύστημα ηχογράφησης μαγνητοφωνούνται τα παιδιά και με ένα πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου προστίθενται τα κομμάτια. θα χρειαστούμε μία με δύο διδακτικές ώρες. Αν υπάρχει η δυνατότητα, μπορούμε να ανεβάσουμε τις «εκπομπές» όλων των τάξεων στην ιστοσελίδα του σχολείου ή κάποια που θα δημιουργήσουμε εμείς. Έτσι θα υπάρχει ένα αρχείο με διάφορα θέματα που αφορούν το μουσικό όργανο και τη μουσική γενικότερα, φτιαγμένο από τα ίδια τα παιδιά.

Το προτεινόμενο «ραδιοφωνικό» μάθημα έχει σχεδιαστεί από τη Δάφνη Καρελάκη (the singing fish)

Τον ραδιοφωνικό σταθμό μπορούμε να τον εντάξουμε ως δραστηριότητα διαθεματική  εμπλέκοντας όλα τα μαθήματα και όλες τις ειδικότητες δασκάλων και το αποτέλεσμα να είναι μια πρωτότυπη ραδιο – εφημερίδα!!!!

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, τέχνη and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s