«Μαθηματικά για το Δημοτικό Σχολείο» -δραστηριότητες, φύλλα εργασίας

κάνε κλικ στην εικόνα για εκατό είκοσι εννιά (129) φύλλα εργασίας με δραστηριότητες για όλες τις μαθηματικές έννοιες όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου

«Το παιδί είναι σκεπτόμενο άτομο και δομεί τα μαθηματικά νοήματα, μέσα από την οργάνωση ιδεών που προέρχονται από μία μεγάλη ποικιλία προσωπικών εμπειριών. Έτσι, κάθε νέα μαθηματική ιδέα αναπτύσσεται στο μυαλό των παιδιών μέσα από τις δικές τους ενέργειες, το χειρισμό αντικειμένων, τη σύγκριση μετρήσεων ή σχημάτων, την επεξεργασία πειραματικών αποτελεσμάτων και την επικοινωνία και αλληλεπίδραση με άλλους.Τα παιδιά, προσεγγίζοντας κάθε νέα γνώση με αυτόν τον τρόπο, τη συσχετίζουν με άλλες μαθηματικές ιδέες, που έχουν ήδη κατακτήσει, και οικοδομούν μια οργανωμένη νοητική δομή. Η συστηματοποίηση, η οποία δε βασίζεται σε ιδέες που προέρχονται από την εμπειρία, αποτέλεσε συχνά χαρακτηριστικό της μαθηματικής εκπαίδευσης του παρελθόντος. Επιπλέον, εμπειρίες, οι οποίες δεν αξιοποιούνται μέσω της συστηματοποίησης, δε συμβάλλουν ουσιαστικά στην προαγωγή της μάθησης.
Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στη συλλογή «Μαθηματικά για το Δημοτικό Σχολείο» αποτελούν μετάφραση και προσαρμογή των δραστηριοτήτων του βιβλίου των M. Crammer και C. Musto “Maths” και μέρους των δραστηριοτήτων του βιβλίου των R. Charlesworth και D. J.Radeloff, “Experiences in Math for young children” στην ελληνική γλώσσα και πραγματικότητα αντίστοιχα.
Οι δραστηριότητες (129 φύλλα εργασίας) που περιέχονται στην τράπεζα υλικού «Μαθηματικά για το Δημοτικό Σχολείο» δίνουν στους μαθητές την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν και να εφαρμόσουν τις μαθηματικές τους γνώσεις.
Στους πίνακες περιεχομένων  αναγράφεται ο επιδιωκόμενος στόχος κάθε δραστηριότητας. Οι στόχοι αυτοί οργανώνονται σε 4 ενότητες:
• Ενότητα 1: Χρήση και εφαρμογή των μαθηματικών
• Ενότητα 2: Αριθμός και Άλγεβρα
• Ενότητα 3: Σχήμα, Χώρος και Μετρήσεις
• Ενότητα 4: Επεξεργασία δεδομένων
Κάθε δραστηριότητα συνιστά ένα πρόβλημα προς επίλυση, στα πλαίσια του ευρύτερου στόχου που περιγράφεται στον αντίστοιχο πίνακα. Εντούτοις, οι δραστηριότητες, ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται, μπορεί να συμπεριλαμβάνουν και προβλήματα που εντάσσονται σε διαφορετικούς στόχους. Λόγω της διερευνητικής φύσης των δραστηριοτήτων, στόχοι της Ενότητας 1 εξυπηρετούνται έμμεσα από το σύνολό τους.»
Χρ. Σακονίδης Αν. Καθηγητή Διδακτικής Μαθηματικών στο Π.Τ.Δ.Ε του Δ.Π.Θ

Παρουσίαση του υλικού και Οδηγίες αξιοποίησής του στην τάξη

Τα εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικά σε περιβάλλον διαμορφωμένο για αυτόνομη μάθηση στοχεύει στην καλλιέργεια της αυτονομίας και της αυτοπεποίθησης του μαθητή στα μαθηματικά. Προέρχεται από μετάφραση στην ελληνική γλώσσα και προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα μέρους του εκπαιδευτικού υλικού SMILE (Secondary Mathematics Independent Learning Environment).
download«κατέβασε» το υλικό Smile

πρόταση εφαρμογής του προγράμματος από

κάνε κλικ για να δεις την πρόταση εφαρμογής

κάνε κλικ για να δεις την πρόταση εφαρμογής

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο «Μαθηματικά για το Δημοτικό Σχολείο» -δραστηριότητες, φύλλα εργασίας

  1. Παράθεμα: «Μαθηματικά για το Δημοτικό Σχολείο» -δραστηριότητες, φύλλα εργασίας | Ελληνες Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί

  2. Παράθεμα: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Pearltrees

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s