21η Μαρτίου 2013 – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού (εκπαιδευτικό υλικό)

Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση.  Η Ημέρα αυτή θα πρέπει να είναι μια ευκαιρία για την εκπαίδευση να ενισχύσει τις δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων μέσα στην σχολική κοινότητα.

151039-ratsismosΤο Σχολείο μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να ανοικοδομήσουν τις αξιακές τους θέσεις και να τους καθοδηγήσει ατομικά και ομαδικά στην:

  • Ειρηνική συνήπαρξη των ατόμων που ζουν σε μια χώρα, στη βάση της ισονομίας και της ισότητας.
  • Αλληλοκατανόηση και αλληλοεκτίμηση των ανθρώπων.
  • Αποδοχή και το σεβασμό της πολιτισμικής ετερότητας, γιατί η διαφορά είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο.
  • Καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων, προκαταλήψεων και εκδηλώσεων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας, ώστε οι διαφορετικές κοινωνικές ομάδες που ζουν σε μια χώρα, να μπορούν να επικοινωνούν απρόσκοπτα μεταξύ τους και να συμβάλλουν για την πρόοδο και την ευημερία της.
  • Εμπέδωση της αλληλεγγύης
  • Παροχή ίσων ευκαιριών σε όλα τα άτομα για εργασία, εκπαίδευση και κοινωνική και οικονομική ανέλιξη και πρόοδο.

stop-racism-thumb-largeΜήνυμα του Γενικού Γραμματέα ΟΗΕ

Το εκπαιδευτικό υλικό από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες κάθε τάξης και διδακτικού αντικειμένου (γλώσσα, ιστορία, γεωγραφία, καλλιτεχνικά κτλ.). Μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο είτε της διαθεματικότητας, εμπλουτίζοντας τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τα ίδια τα σχολικά βιβλία, είτε της ευέλικτης ζώνης και των διάφορων προγραμμάτων, όπως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αγωγή Υγείας.

κάνε κλικ για το παιχνίδι και το υλικό δραστηριοτήτων

κάνε κλικ για το παιχνίδι και το υλικό δραστηριοτήτων

Το εκπαιδευτικό υλικό «Δεν είναι μόνο αριθμοί» δημιουργήθηκε από την Υ.Α. και τον Δ.Ο.Μ. με στόχο να ενημερώσει εκπαιδευτικούς και μαθητές γύρω από βασικά ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το υλικό αυτό μέσα από προσωπικές μαρτυρίες μεταναστών και προσφύγων και ένα εύχρηστο εγχειρίδιο δασκάλου προτείνει δημιουργικές δραστηριότητες, καλώντας τους νέους να κατανοήσουν ότι πίσω από κάθε ανώνυμη στατιστική υπάρχει ένας άνθρωπος και μια προσωπική ιστορία.

κάνε κλικ για πληροφορίες

κάνε κλικ για πληροφορίες

Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα τους Πρόσφυγες διοργανώνει για μια ακόμα χρονιά  το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων. Κεντρικό θέμα του φετινού Διαγωνισμού είναι η αντίδρασή μας απέναντι στη ρατσιστική βία και τη μισαλλοδοξία. Πολλές φορές ο φόβος, η άγνοια, το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε μια κατάσταση, μας κάνει να σιωπούμε. Αυτό δεν σημαίνει και ότι αδιαφορούμε. Με ποιους τρόπους μπορούμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας;

κάνε κλικ για να ξεφυλλίσεις και να ακούσεις το βιβλίο

κάνε κλικ για να ξεφυλλίσεις και να ακούσεις το βιβλίο

«Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές» Ένα βιβλίο για το ρατσισμό και την ξενοφοβία, ένα βιβλίο για όλους τους Ναβίντ που ζουν δίπλα μας.                                                                              Ο συγγραφέας έχει παραχωρήσει όλα τα δικαιώματα από την πώληση του βιβλίου στο Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες. Αγοράζοντάς το, συμβάλλετε στην ενίσχυση και προστασία των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα. 

κάνε κλικ για το τετράδιο εργασιών

κάνε κλικ για το τετράδιο εργασιών

Η ιστορία του Ναβίντ μοιάζει με μυθιστόρημα… Ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα γεμάτο αγωνία. Ο Ναβίντ είναι πρόσφυγας. Η ιστορία του, παρ΄όλο που μοιάζει με τις ιστορίες χιλιάδων άλλων παιδιών – προσφύγων, είναι μοναδική γι’ αυτόν που την έζησε.

Τετράδιο εργασιών «Ο Ναβίντ  δεν ήρθε διακοπές» ανοίγοντας τα μάτια μου στον κόσμο.

«Όταν οι Έλληνες ήταν ανεπιθύμητοι ξένοι» Τ. Κατσιμάρδος

Τα παιδιά του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης  συνεργάστηκαν και δούλεψαν, με σκοπό τη δημιουργία αυτού του κομματιού…!!!

Ταινία μικρού μήκους από τους μαθητές και μαθήτριες του 19ου Γυμνασίου Αθηνών

Σ΄ενοχλεί κάτι; Έχεις πολλά προβλήματα ; Νιώθεις καταπιεσμένος από την άδικη κοινωνία που ζεις και θέλεις να τα σπάσεις όλα; Νομίζεις ότι σου λείπουν πολλά ; Νομίζεις ότι σε καταπιέζουν οι γονείς, το σχολείο, η κοινωνία γενικότερα ; Αγανακτείς και επαναστατείς ; Θέλεις να τα γκρεμίσεις όλα ; Δες και αυτό…

Η παιδική εργασία αυξάνεται στον κόσμο

κάνε κλικ για να δεις τις φωτογραφίες

Ίσως ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβεις το ποιον ενός ανθρώπου , είναι να  δεις το υπνοδωμάτιο της παιδική του ηλικίας. Αυτό σκέφτηκε ο φωτογράφος Mollison, όταν μία φιλανθρωπική οργάνωση του ζήτησε να κάνει ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στα παιδιά. Για τον σκοπό αυτό ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, και φωτογράφησε τα δωμάτια παιδιών από κάθε ήπειρο.
Δημοσίευσε την δουλειά του με τον τίτλο «Όταν τα παιδιά κοιμούνται». Είναι ξεκάθαρο από τις φωτογραφίες, ότι παρόλο ότι η διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναγράφει ότι «όλοι γεννιόμαστε ίσοι», στην πραγματικότητα αυτό δεν ισχύει.
Στην δημοσίευση, ο Mollison,  δεν  χρησιμοποίησε τη λέξη «κρεβατοκάμαρα» ή «δωμάτιο». Κάποια από τα παιδιά που φωτογραφίστηκαν, δεν έχουν υπνοδωμάτιο και κοιμούνται στο πάτωμα καλύβας ή ακόμα και σε εξωτερικούς χώρους. Η πηγή αυτής της λίστας είναι το  βιβλίο «Where Children Sleep».

κάνε κλικ για να δεις τις φωτογραφίες

Όπως και πολλοί άλλοι φωτογράφοι σε όλο τον κόσμο, ο Gabriele Galimberti απολαμβάνει να ταξίδια.  Σε διάστημα 18 μηνών ταξίδεψε σε πολλά μέρη και φωτογράφισε παιδιά από κάθε χώρα μαζί με τα αγαπημένα τους παιχνίδια. Οι φωτογραφίες του είναι αποκαλυπτικές του κόσμου των παιδιών, της προσωπικότητάς τους, της οικονομικής κατάστασης τους, της οικογένειας τους και των ενδιαφερόντων τους.

Τα παραμύθια αντανακλούν κοινωνικές σχέσεις άλλων εποχών, είναι συλλογικά και προφορικά. Ο ξένος, ο άγνωστος, ο διαφορετικός είναι κεντρικοί ήρωες σε πολλά παραμύθια… Τα παραμύθια είναι πολυπολιτισμικά γιατί η ίδια ιστορία συναντάται -με σχετικές παραλλαγές- σε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου.

Διαβάστε ακόμη: Οι εφτά χρωματιστοί ιππότες -παραμύθι-, εργαλεία ειρήνης, παραμύθι χωρίς σύνορα, Το χωριό του όλοι μαζί, Μικρή Πυξίδα , ZERO, «Ειρήνη» η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα, «Αν όλα τα παιδιά της γης … είχαν τα ίδια δικαιώματα»“Τα Παιδιά Γράφουν και Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους το 2012″ εκπαιδευτικό πρόγραμμα -προτάσεις δραστηριοτήτων-, Σι σου ντο, Ένα ψάρι που δεν ήξερε να κολυμπάει, η Μίλι και η Μόλι…, διαπολιτισμική εκπαίδευση, «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους», 21η Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών διακρίσεων 

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in πρόταση, παραμύθια, παγκόσμιες ημέρες - εβδομάδες, σχέδια διδασκαλίας /προτάσεις, φιλαναγνωσία, αγωγή υγείας, βιβλία - υλικό για εκπαιδευτικούς, διαπολιτισμική εκπαίδευση-διαφορετικότητα- διαφοροποίηση στη μάθηση, κοινωνικός αποκλεισμός, video and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s