Βρέθηκε νερό στον πλανήτη γη, άρα υπάρχει ζωή!
Στο πέρασμα τον αιώνων δεν έγινε προσεκτική διαχείριση των υδάτινων πόρων.
Οι σημαντικότεροι πολιτισμοί γεννήθηκαν κοντά στο νερό. Οι δρόμοι των ποταμών και των θαλασσών προμήθευαν στις ανθρώπινες κοινωνίες όχι μόνο νερό για τις καλλιέργειες και μέσα διατροφής, αλλά κι έναν ασφαλή κι εύκολο δρόμο για τις μετακινήσεις, το εμπόριο, τις ανταλλαγές προϊόντων, αλλά και την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, των λαών, των πολιτισμών!
Η ψευδαίσθηση της αφθονίας δεν επέτρεψε να αποκαλυφθεί η αλήθεια, ότι δηλαδή με την πάροδο του χρόνου το γλυκό νερό τείνει να μετατραπεί σε αγαθό εν ανεπάρκεια. Σήμερα, υπολογίζεται ότι 3,6 εκατ. άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων 1,5 εκατ. παιδιών κάτω των 5 ετών, πεθαίνουν κάθε χρόνο από ασθένειες που προέρχονται από ακάθαρτο/μολυσμένο νερό, καθιστώντας το κύρια αιτία θανάτου στον κόσμο.
Ακολουθούν προτάσεις που μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μας.
Το υδραυλικό ρολόι και ο κοχλίας του Αρχιμήδη αποτελούν δείγματα της επινοητικότητας, η οποία αξιοποίησε το νερό για τη μέτρηση του χρόνου και ως μέσο άρδευσης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Προτάσεις που μπορούμε να εντάξουμε στη διδασκαλία:
Επαναχρησιμοποίηση νερού σε μια κοινωνία ανακύκλωσης (αγγλικά)
Ένας διαφορετικός κύκλος νερού (αγγλικά)
Δικαίωμα στο νερό και κλιματική αλλαγή. Ιστοσελίδα εκπαιδευτικών.
απεργία στον κύκλο νερού -οικολογικό παραμύθι- ΚΠΕ Καλαμάτας
Εκπαιδευτικό πακέτο με υλικό για μαθητές και δασκάλους με
τίτλο: Εξοικονόμηση νερού
Ο κόσμος του νερού (βιβλίο δραστηριοτήτων)
Ο κόσμος του νερού (βιβλίο εκπαιδευτικού)
προστασία του νερού από τη ρύπανση
συνετή χρήση του νερού στο σπίτι
Τρέχει…τρέχει το νερό… (webquest)