Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Στις ημέρες μας οι ΤΠΕ αποτελούν ένα από τα στοιχεία της νεανικής κουλτούρας και η χρήση τους αποκτά εκτός από γνωστικές και κοινωνικές διαστάσεις. Έτσι, η επίτευξη τεχνολογικού αλφαβητισμού εμφανίζεται ως κοινωνική ανάγκη. Μάλιστα σε κάποιες προηγμένες οικονομικά χώρες της Ε.Ε. κάθε μαθητής με ευθύνη της πολιτείας κατέχει ή επιδιώκεται να κατέχει το δικό του φορητό Η/Υ για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Η παιδαγωγική αξιοποίηση του υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει θετική επίδραση στην ποιότητα της μάθησης των παιδιών, μέσω της ενεργού συμμετοχής τους σε αυθεντικές, βιωματικές μαθησιακές διαδικασίες, καθώς επίσης και αναπτύσσονται και καλλιεργούν πνευματικές δεξιότητες υψηλού επιπέδου και δεξιότητες σε γνωστικό, συναισθηματικό, και κοινωνικό επίπεδο. Δημιουργείται  ένα νέο μαθησιακό περιβάλλον, εποικοδομητικού, αλληλεπιδραστικού και συνεργατικού τύπου. Οι μαθητές σε ένα τέτοιο περιβάλλον εργάζονται σε ομάδες, επικοινωνούν και συνεργάζονται, αλληλεπιδρούν με τα τεχνολογικά μέσα και τις ποικίλες πηγές πληροφόρησης, πειραματίζονται, κατανοούν και οικοδομούν μόνοι τους τη γνώση, καθοδηγούμενοι από τον εκπαιδευτικό τους, ο οποίος οργανώνει και συντονίζει τις μαθησιακές δραστηριότητες.
Ο πληροφορικός αλφαβητισμός πρέπει να υποστηριχθεί από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και επιμορφωμένους δασκάλους. Επιδιώκεται στα πλαίσια του Νέου Σχολείου το αδυνάτισμα των συνόρων μεταξύ των διαφόρων γνωστικών περιοχών, καθώς και η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών στις διάφορες σχολικές μονάδες. Για αυτό θεωρείται απαραίτητο οι ρόλοι των παραπάνω εκπαιδευτικών να μην είναι ανταγωνιστικοί, αλλά συμπληρωματικοί, έτσι ώστε μέσα από τη συνεργασία να δοθεί μια ευκαιρία επαρκούς και ορθολογικής συνάντησης του παιδιού με τον υπολογιστή, συνάντησης που πρέπει να καλύπτει τις υπαρκτές ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι ειδικοί της πληροφορικής, οι οποίοι διαθέτουν τις σχετικά αρτιότερες τεχνολογικές και επιστημονικές βάσεις, με κατάλληλη παιδαγωγική επιμόρφωση (εξαιρούνται οι μεταπτυχιακοί των Παιδαγωγικών τμημάτων), θα μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα σχολεία ασκώντας έναν άλλο ρόλο, εκείνο του υπευθύνου εργαστηρίου, αλλά και παράλληλα αυτόν της συμβουλευτικής υποστήριξης των δασκάλων  για την  ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων συνθετικών εργασιών της κάθε σχολικής μονάδας.

Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Το  έργο έχει παραχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα)

 

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in τεχνολογία, ανακοίνωση, εκπαιδευτικά άρθρα and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s