Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Ορισμένα από τα κριτήρια αξιολόγησης που προτείνονται από το Υπουργείο είναι η πορεία των μαθητών, η φοίτηση, η τήρηση του ωρολογίου προγράμματος και της ύλης, τα ποσοστά επιτυχίας, το σωστό «λανσάρισμα» του προϊόντος. Βέβαια το προϊόν που καλούμαστε να λανσάρουμε δεν έχει το επιθυμητό – φανταχτερό «περιτύλιγμα», ούτε το «κατάστημα» που θα το πουλήσει είναι γωνιακό. Βλέποντας το παρακάτω video, θα δούμε μια διαφορετική προσέγγιση του θέματος της αξιολόγησης. Μιας αξιολόγησης που είναι αποδοτική, γιατί βασίζεται όχι σε εξωτερικά κίνητρα, αλλά σε εσωτερικά. Δε βασίζεται στο παραδοσιακό μοντέλο του «καρότου» και «μαστιγίου», στη μηχανιστική προσέγγιση των αμοιβών και ποινών. Βασίζεται, αντιθέτως, στην αυτονομία, στην τελείωση και τον σκοπό, δηλαδή στο λειτουργικό σύστημα εσωτερικών κινήτρων. Τα παραπάνω πρέπει να ισχύουν, ακόμη περισσότερο, για την αξιολόγηση ενός πολυσχιδούς, πολυδύναμου οργανισμού, που αναπτύσσει ανθρώπους με δημιουργική και κριτική σκέψη και σμιλεύει ψυχές, το σχολείο.


(με ελληνικούς υπότιτλους)

Advertisements

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in εκπαιδευτικά άρθρα, video and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s