Μαθητικό Ραδιόφωνο (EUROPEAN SCHOOL RADIO)

κάνε κλικ για να συνδεθείς

Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο, European School Radio (esradio.mysch.gr),
είναι μια πρωτότυπη δράση η οποία εντάσσεται σε μια ευρύτερη εκπαιδευτική φιλοσοφία και θέλει το μαθητή να βλέπει το σχολείο ως χώρο δημιουργίας και έκφρασης. Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο προβάλλει τις ιδέες, τις δημιουργίες, τις ανησυχίες της μαθητικής κοινότητας και τις επικοινωνεί με το σήμερα.

Η εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών εκτείνεται σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του
ραδιοφώνου καθώς αυτοί συμμετέχουν σε ομάδες είτε τεχνικής υποστήριξης είτε παραγωγής εκπομπών. Οι μαθητές και μαθήτριες, δημιούργησαν το λογότυπο και τα σποτ, ενημερώνουν τον ιστότοπο του ραδιοφώνου, παράγουν μουσικές εκπομπές και εκπομπές λόγου, κάνουν συνεντεύξεις και εκφωνούν ειδήσεις.
Το μαθητικό ραδιόφωνο προτρέπει τον μαθητή να βλέπει το σχολείο ως χώρο συμμετοχικής έκφρασης και δημιουργίας και μπορεί να συντελεί στη:
● Δικτύωση Σχολείου – Κοινωνίας
● Δικτύωση Σχολείων
● Προαγωγή θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον
Η συμμετοχή στο ραδιόφωνο είναι μια “αναπτυξιακή” διαδικασία .
Μέσα από αυτή την ομαδική δραστηριότητα τα παιδιά μπορούν μεταξύ άλλων:
● Να αναπτύξουν συνεργατικές και διαλογικές δεξιότητες ώστε να βελτιώσουν την
επικοινωνία τους με τους άλλους
● Να αναπτύξουν κριτική σκέψη ώστε να είναι σε θέση να κρίνουν τις πληροφορίες που
δέχονται.
Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο είναι μια ιδέα που «γεννήθηκε» το 2008 από το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας και το Γυμνάσιο Εκάλης και στο οποίο εντάχθηκε το Γυμνάσιο – Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς. Απαντά στην αναζήτηση για ένα πιο δυναμικό και άμεσο μέσο επαφής και εκπαίδευσης των παιδιών με το ευρύτερο περιβάλλον, έχοντας ως δεδομένο και το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τις νέες τεχνολογίες.
Από το Νοέμβριο του 2011, το Γυμνάσιο – Λύκειο Καμπάνη ανέλαβε το συντονισμό
των δραστηριοτήτων για το ανανεωμένο European School Radio και απηύθυνε ανοιχτή
πρόσκληση συμμετοχής στα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και μαθητές και μαθήτριες ώστε να συμμετέχουν με δικές τους παραγωγές.
Το ανανεωμένο European School Radio φιλοξενείται στην πλατφόρμα streaming media του ΠΣΔ (www.sch.gr ) και ακούγεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας η οποία δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό, στις υπηρεσίες βίντεο, Εκπαιδευτικά Κανάλια. Ακόμη συνεργάζεται με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση (http://www.edutv.gr/) και την πλατφόρμα i-create, με στόχο κοινές εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις και τη δημιουργία μιας κεντρικής υπηρεσίας ραδιοφώνου μέσω του ΠΣΔ. Στο μαθητικό ραδιόφωνο θα ακούγονται μουσικές επιλογές των μαθητών όλων των συμμετεχόντων σχολείων 24 ώρες και 7 ημέρες και θα περιλαμβάνει παραγωγές των μαθητών σε θεματολογία επιλογής τους (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αθλητικά, τεχνολογία κλπ). Την ευθύνη για την ποιότητα και το περιεχόμενο των εκπομπών θα έχει η συντονιστική ομάδα του ραδιοφώνου που θα αποτελείται από μαθητές, καθηγητές και διευθυντές των συμμετεχόντων σχολείων και θα υπακούει σε καταστατικές διατάξεις οι οποίες συνάδουν με τη φιλοσοφία του Μαθητικού Ραδιοφώνου.

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in εκπαιδευτικά άρθρα and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s