Η θέση του σχολικού βιβλίου σήμερα

imagesΤο σχολικό βιβλίο μέχρι σήμερα στερείτο  οποιουδήποτε κινήτρου  εκτός από το αίσθημα καθήκοντος. Περιείχε στεγνά διδακτικά  και σχολαστικά κείμενα, από τα οποία έλειπε  η μαγεία, η έκπληξη, το παιχνίδι.

Αντίθετα το πολλαπλό βιβλίο και ο φάκελος εργασίας θα  μπορέσουν να  γίνουν εργαλεία στα χέρια των μαθητών και του δασκάλου, να δημιουργήσουν κίνητρα ανάγνωσης, αφού θα βασίζονται  στα ενδιαφέροντα των παιδιών. Θα βοηθήσει το δάσκαλο να προσπαθήσει να δημιουργήσει στην τάξη ένα ιδιαίτερο νοηματοδοτικό  περιβάλλον, το οποίο συνεχώς να προκαλεί ερωτήματα και προβλήματα, που θα αναδύονται  και θα αποτελούν αντικείμενο συζήτησης και που θα μπορούν να απαντηθούν  με την έρευνα.

Πολλές φορές τα παιδιά μας δε διαβάζουν, γιατί δε ξέρουν τι να αναζητήσουν μέσα από την ανάγνωση ενός κειμένου. Και εμείς οι εκπαιδευτικοί αγωνιούμε για την αδιαφορία που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κυρίως τα σχολικά βιβλία, αλλά και τα εξωσχολικά βιβλία, αφού ύστερα από έρευνα του ΕΚΕΒΙ το 54,7% δεν πιάνουν βιβλίο στα χέρια τους, μετά την απομάκρυνσή τους από τα σχολικά θρανία.

Αγωνιούμε για μια αδιαφορία που είναι γνωστό σε εμάς ότι οδηγεί στην υποβάθμιση της πολιτιστικής μας ζωής. φτωχαίνει ο λόγος των ανθρώπων, η γνώση γίνεται ενημέρωση, οι πνευματικές λειτουργίες περιορίζονται και ο προβληματισμός του νέου παιδιού απουσιάζει.

About Anna's Pappa blog

Διαχειρίστρια του Anna's Pappa blog. Το ιστολόγιο που θέλει να γίνει ένας τόπος συνάντησης παιδιών, δασκάλων και γονέων. Είμαι δασκάλα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συγγραφέας παιδαγωγικών. Όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση δίδαξα διαθεματικά και διεπιστημονικά. Πιστεύω μου είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να αποκτούν δεξιότητες. Τα ευτυχισμένα παιδικά χρόνια διαρκούν μια ολόκληρη ζωή!!
This entry was posted in εκπαιδευτικά άρθρα and tagged , . Bookmark the permalink.

Μία απάντηση στο Η θέση του σχολικού βιβλίου σήμερα

  1. Ο/Η ΧΑΝΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ λέει:

    Όταν το σχολικό βιβλίο ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα του παιδιού, νομίζω ότι γίνεται αγαπητό. Καλό είναι, οι συγγραφείς βιβλίων (σχολικά -εξωσχολικά) που απευθύνονται σε παιδιά, να «βλέπουν» τις παιδικές προσδοκίες και να γράφουν σε γλώσσα επικοινωνίας που είναι γνωστή στο παιδί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s