Αλλάζοντας στάση, χτίζω γερό σώμα (Αγωγή Υγείας – διατροφή)

Ονοματεπώνυμο: Άννα Παππά

E-mail: fylpaa@gmail.com

 Δικτυακός τόπος / blog: http://pappanna.wordpress.com…………………………………………………………………

 Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, Μαθηματικά, Αγωγή Υγείας, Αισθητική Αγωγή, Ερευνώ και Ανακαλύπτω, στοιχεία Γεωγραφίας

Ιδιαίτερη Περιοχή του γνωστικού αντικειμένου

“Διατροφή” ενότητα 4, ‘Στατιστική’ Μαθηματικά

Συμβατότητα με το ΑΠΣ & το ΔΕΠΠΣ.

Το ΣΔ είναι πλήρως συμβατό με το ΑΠΣ αφού αφορά στο μάθημα της Γλώσσας ΣΤ΄Δημοτικού (ενότητα 4, σελ. 47 βιβλίο μαθητή) και στο μάθημα των Μαθηματικών ΣΤ΄Δημοτικού (κεφ. 46 και κεφ. 47).

Επίσης, είναι συμβατό με το ΔΕΠΠΣ, αφού ο βασικός άξονας του ΣΔ προωθεί τη διαθεματική διασύνδεση των μαθημάτων Γλώσσας και Μαθηματικών με την Αισθητική Αγωγή, το μάθημα της Φυσικής και τον τομέα της Αγωγής Υγείας.

Συμβατότητα με τις αρχές και τους στόχους των νέων προγραμμάτων σπουδών του Νέου Σχολείου

Το ΣΔ είναι συμβατό με τους στόχους των νέων προγραμμάτων σπουδών του Νέου Σχολείου γιατί επιτυγχάνονται τα :

Ενθάρρυνση ανάληψης πρωτοβουλιών από τον ίδιο/α μαθητή/τρια σχετικά με τη διαχείριση της μαθησιακής διαδικασίας

Έμφαση στην ανάπτυξη ομάδας, λαμβάνοντας υπόψη τις ενδοομαδικές και διαπροσωπικές διαφορές

Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, μέσα από την έρευνα και τη δημιουργία

Ευαισθητοποίηση με στόχο την υιοθέτηση θετικής στάσης στη διατροφή τους

Αυτενέργεια, ανάπτυξη κριτικής σκέψης

Αξιοποίηση των δυνατοτήτων που τους παρέχουν οι Νέες Τεχνολογίες.  Προσέγγιση  στα διατροφικά προβλήματα της εποχής μας (βουλιμία, νευρική ανορεξία κ.ά.)

Σκοπός&ΣτόχοιτηςΔιδακτικήςΠρακτικής

Γενικός Σκοπός

Να βελτιώσουν οι μαθητές/τριες την αυτοαντίληψή τους και τις σχέσεις με τους συμμαθητές/τριες τους, να μάθουν να εντοπίζουν τις αλλαγές στο σώμα μέσα από διαδικασίες ενεργητικής και βιωματικής μάθησης, να βελτιώσουν το αίσθημα της αυτοαποτελεσματικότητας και να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες. Τέλος να είναι σε θέση να σχεδιάσουνε ένα ατομικό πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής σε συνεργασία  με την οικογένειά τους.

Επιμέρους Στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία.

Ενημέρωση για τη διατροφική αλυσίδα και τις ομάδες τροφίμων. Προβληματισμός για τα αίτια της παιδικής παχυσαρκίας, όπως επίσης και για τις συνέπειες της αλόγιστης κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφών. Ο ρόλος της διαφήμισης και των τάσεων της μόδας στα παραπάνω. Ο σημαντικός ρόλος της άσκησης και τέλος το πώς μπορούν να αλλάξουνδιατροφικές συνήθειες.

 Αξιοποίηση εκπαιδευτικών λογισμικών και υπηρεσιών των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)

Χρήση βιντεοπροβολέα (χρησιμοποίησή του στις παρουσιάσεις των επιμέρους εργασιών)

Χρήση φορητών υπολογιστών για συλλογή πληροφοριών μέσω μηχανών αναζήτησης, και επεξεργασία αυτών)

Το πρόγραμμα παρουσιάσεων power point

Λογισμικό μαθηματικών και φυσικής για τις τάξεις Ε΄-Στ΄Δημοτικού SIEM Π.Ι (για οργάνωση, επεξεργασία και παρουσίαση έρευνας)

Λογισμικό με τίτλο “Το σώμα μου” ΚΕΔΡΟΣ

Λογισμικό με τίτλο “Τρέφομαι υγιεινά κι έτσι ζω χρόνια πολλά” Τσολερίδου Αναστασία

Εκτιμώμενηδιάρκεια

  • Ώρα έναρξης: 2-ωρο Ευέλικτης Ζώνης  και αξιοποίηση των ωρών “Γλώσσας”,  “Μαθηματικών”, “Ερευνώ και Ανακαλύπτω”, Εικαστικών”
  • Διάρκεια : Πέντε (8) διδακτικά τρίωρα
  • Συχνότητα:   Συνεχόμενη σχολική περίοδος

ΓενικήΠεριγραφήΔιδακτικήςΠρακτικής

Για την πραγματοποίηση του ΣΔ χρησιμοποιήθηκε η «μέθοδος των βιωμάτων», μια ανοιχτή διαδικασία μάθησης. Τα παιδιά εργάζονται σε επίπεδο τάξης, σε ομάδες έρευνας, αλλά και ατομικά. Χρησιμοποιούνται από τη δασκάλα οι τεχνικές ενεργητικής μάθησης όπως, ο καταιγισμός ιδεών, η μελέτη περίπτωσης, το παιχνίδι ρόλων, η βιβλιογραφική έρευνα μέσα από κατάλληλες πηγές (δημοτική βιβλιοθήκη, διαδίκτυο, αρχείο εφημερίδων κ.ά.) και το λογισμικό για τα μαθήματα του δημοτικού σχολείου. Το θέμα  μελετήθηκε μέσα από ενότητες μαθημάτων, του «Ερευνώ και τα ανακαλύπτω», του γλωσσικού μαθήματος, των μαθηματικών, εικαστικών και  της γεωγραφίας.

- Αναλυτική περιγραφή της κάθε δραστηριότητας της Διδακτικής Πρακτικής.

Επειδή όλη αυτή η διαδικασία ένταξης των βιωματικών καταστάσεων και η μετάλλαξή τους σε διδακτικές δραστηριότητες υλοποιείται στα πλαίσια μιας επικοινωνιακής σχέσης των μελών της ομάδας, η αρχή έγινε με παιχνίδια γνωριμίας του εαυτού μας, παιχνίδια που βοηθούν στην ομαδοποίηση με στόχο η ομάδα παιχνιδιού να μετατραπεί σε ομάδα έρευνας και να δουλέψουμε «ο ένας δίπλα στον άλλον» και όχι «ο ένας απέναντι στον άλλον». Παρακολούθησαν  και συμμετείχαν ενεργά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νικητές στο παιχνίδι της ζωής».

Α΄φάση: Επιλογή θέματος. Στοχοθεσία. (διάρκεια 2  ώρες)

1η Δραστηριότητα

Προβλήθηκε η ταινία μικρής διάρκειας από το αρχείο  της εκπαιδευτικής τηλεόρασης “μαντινοσυνταγές”, η οποία διαπραγματεύεται τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Ακολούθησε συζήτηση και αποφασίστηκε από την ολομέλεια να ασχοληθούν με την αλλαγή διατροφικών στάσεων και αντιλήψεων.

2η Δραστηριότητα

(Συμφωνία θεματολογίας. Σχεδιασμός δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με τα επιμέρους μαθήματα.)

Τέθηκαν  οι στόχοι και προγραμματίστηκαν οι δραστηριότητες μας. Οι στόχοι αναγράφτηκαν  στον πίνακα οργανογράμματος, καθώς και η σύνδεση του θέματος με τα γνωστικά αντικείμενα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας, των εικαστικών.

Στο χρονικό διάστημα των 15΄ λεπτών οι μαθητές/τριες σε ομάδες κλήθηκαν να ανοίξουν τα βιβλία και τα συνοδευτικά λογισμικά τους και να αποφασίσουν για το σχεδιασμό του μαθήματος.

Η συντονίστρια και συνεργάτης δασκάλα, τους καθοδήγησε και τους συντόνισε,  παρέχοντας συμπληρωματικό υλικό και τους άφησε να σχεδιάσουν μόνοι τους  (φθίνουσα  καθοδήγηση).

Ακολούθησε η οργάνωση των ομάδων εργασίας, μελέτης και έρευνας.

Οι ομάδες αποφάσισαν ότι:

  •     στο γλωσσικό μάθημα θα ασχοληθούν με την ενότητα “Διατροφή”, στην οποία θα τους δοθεί ευκαιρία να ασχοληθούν με την μεσογειακή διατροφή, κυρίως όμως με τον τομέα της διαφήμισης (“Μαθαίνω να διαβάζω σωστά τη διαφήμιση”
  • στο λογισμικό της Γλώσσας και στην ενότητα “Εκδήλωση στα Χανιά” και στην υποενότητα “Να ετοιμάσουμε φαγητά”  θα ασχοληθούν με τη συγγραφή κρητικής συνταγής
  • στο μάθημα του “Ερευνώ και ανακαλύπτω” και μέσα από το συνοδευτικό λογισμικό “Ερευνώ το φυσικό κόσμο” θα μελετήσουν το πεπτικό σύστημα και το ταξίδι της τροφής
  • ñ     στα Μαθηματικά  αποφασίζεται να γίνει έρευνα στα παιδιά του Σχολείου σχετική με τις διατροφικές συνήθειες, να ακολουθήσει καταγραφεί των αποτελεσμάτων και στατιστική καταγραφή με τη βοήθεια του λογισμικού των μαθηματικών Ε΄-Στ΄
  •     για τα εικαστικά προγραμμάτισαν την κατασκευή ενός σχολικού κυλικείου (μακέτα) και με κούκλες που θα κατασκευάσουν να παίξουν κουκλοθέατρο με θέμα τα συστατικά της τροφής.

Ακολούθησε ανακοίνωση και καταγραφή στον πίνακα οργανογράμματος.

Στον πίνακα δημιουργήθηκε  και ένας εννοιολογικός χάρτης, ο οποίος  συμπληρώθηκε στην πορεία του ΣΔ και χρησιμοποιήθηκε και αυτός στην αξιολόγηση του ΣΔ.

Β΄ Φάση :  Γνωριμία με τα βασικά στοιχεία του θέματος (διάρκεια 3 ώρες)

Με φύλλο εργασίας τα παιδιά κλήθηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής να εργαστούν και να συλλέξουν χρήσιμες πληροφορίες που θα τους βοηθούσαν στην επεξεργασία και κατανόηση τους θέματός τους. Η κάθε ομάδα  εργάστηκε πάνω σε υποενότητα του θέματος, ως εξής:

Α΄ ομάδα: Ομάδες τροφίμων

Β΄ομάδα: Πυραμίδα διατροφής  και Μεσογειακή πυραμίδα

Γ΄ομάδα: Τα συστατικά των τροφών

Δ΄ομάδα: Το ταξίδι της τροφής

Στο τέλος της δραστηριότητας έγινε ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της αναζήτησης πληροφοριών και δόθηκε σε όλα τα μέλη  των ομάδων συνοπτική έκθεση των αποτελεσμάτων της κάθε ομάδας. Συμπληρώθηκε μέρος του εννοιολογικού χάρτη.

Τέλος, έγιναν ασκήσεις από τα βιβλία μας και αυτοαξιολόγηση αν κατακτήθηκαν οι νεοπροσληφθείσες  γνώσεις.

Γ΄ Φάση: Διεξαγωγή έρευνας και εξαγωγή συμπερασμάτων (διάρκεια 2 ώρες)

Ζητήθηκε να συνταχθεί το ερωτηματολόγιο με σκοπό τη δημοσκόπηση σε δείγμα μαθητών του σχολείου, τα αποτελέσματα του οποίου θα δείξουν τη διατροφική συμπεριφορά των μαθητών. Για την επεξεργασία του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό μαθηματικών στο κεφάλαιο ποσοστών και στατιστικής. Βγήκε  με βάση τον μαθηματικό τύπο το ΔΜΣ και σε επίπεδο τάξης μελετήθηκαν  τα ποσοστά φυσιολογικών, υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων και ανακαλύψαμε  ότι οι δικές μας μετρήσεις  ήταν παρόμοιες με τις μετρήσεις των ειδικών που βρήκαμε μέσα σε επιστημονικές ιστοσελίδες.

Ερωτηματολόγιο

ΘΕΜΑ:    Διατροφικές συνήθειες

      1.Τρως πρωινό κάθε πρωί πριν το σχολείο σου;

  Καθόλου         Μερικές φορές      Καθημερινά

2.Πόσες φορές ψωνίζεις από το κυλικείο την εβδομάδα;

 Καθόλου         Μερικές φορές      Καθημερινά

3.      Επισκέπτεσαι το κυλικείο του σχολείου ή φέρνεις φαγητό από το σπίτι σου;

   Κυλικείο                   Σπίτι

4.Πόσες φορές αθλείσαι σε μια εβδομάδα;

 Λίγες               Αρκετές                Καθημερινά

5.Τι τρως στο διάλλειμα;

Τοστ                Τυρόπιττα        Κρουασάν       Κάτι άλλο                Τίποτα

       Αν κάτι άλλο τι;…………………………………..

6.Πόσες φορές τρως την ημέρα φρούτα;

 1-2                    3-4                  Καθόλου

7.  Πίνεις γάλα και πόσες φορές;

 1-2                     3-4                 Καθόλου

  Κακάο                Χωρίς κακάο

8.  Το μεσημεριανό σου γεύμα περιλαμβάνει σαλάτα;

 Ναι            Όχι

9.Πόσες φορές την ημέρα πίνεις  φυσικό σπιτικό χυμό φρούτων;

 1-2                    3-4                  Καθόλου

10.  Πόσες φορές την εβδομάδα πίνεις αναψυκτικό;

1-2                   3-4                  Καθόλου

11 Πόσες φορές την εβδομάδα τρως όσπρια στο μεσημεριανό σου γεύμα;

1-2                    3-4                  Καθόλου

12.  Πόσο συχνά τρως Fast Food ;

Κάθε μέρα        Κάθε εβδομάδα        Κάθε μήνα         Καθόλου

       13. Τρως το μεσημέρι μπροστά στην τηλεόραση;

Καθόλου                Μερικές φορές          Καθημερινά

 Δ΄Φάση: Ανάγνωση κειμένων, ανάλυση ( διάρκεια 3 ώρες)

Από το βιβλίο της γλώσσας σελ. 47 διαβάστηκε το ποίημα του Ευγένιου Τριβιζά με τίτλο “Η πολύ λαίμαργη φάλαινα”. Σκεφτήκαμε τι έκανε η λαίμαργη φάλαινα, τι σκέφθηκε και ποια απόφαση πήρε.

Στις ομάδες μας επεξεργαστήκαμε τα εξής:

Α’ ομάδα: Γράφουμε ένα ποίημα για το λαίμαργο λύκο και αναζητούμε πληροφορίες για την παιδική παχυσαρκία.

Β΄ομάδα: Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τον υποσιτισμό και ετοιμάζουμε παρουσίαση με προβολή βίντεο

Γ΄ομάδα: Βρίσκουμε πληροφορίες για τη βουλιμία και τη νευρική ανορεξία και παρουσιάζουμε μια μελέτη δύο σελίδων .

Δ΄ομάδα: Στα βιβλία της βιβλιοθήκης της τάξης μας αναζητούμε μικρά κείμενα για τη διατροφή και τα διαβάζουμε στην ολομέλεια.

Σε επίπεδο ολομέλειας συντάχθηκε το Συμβόλαιο Ισορροπημένης Διατροφής.

Ε΄ Φάση: Χρήση πληροφοριών “Επίσκεψη σε Σούπερ Μάρκετ και ετοιμασία πρωινού” (διάρκεια 6 ώρες)

Επισκεφθήκαμε το super market της γειτονιάς, ώστε να πραγματοποιήσουμε έρευνα με αντικείμενο τα συστατικά των προϊόντων και τον τρόπο που προωθούνται στους καταναλωτές. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα στόχος ήταν τα παιδιά να  κατορθώσουν να ανακαλύψουν την πολιτική του καταναλωτή, όπως αυτή εμφανίζεται μέσα από τις διαφημιστικές εκστρατείες. Παράλληλα να έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν και με την κοστολόγηση των διατροφικών αγαθών κάνοντας αγορές για το πρωινό της ομάδας. Έτσι τους δόθηκε  η ευκαιρία να συσχετίσουν τα προϊόντα που θα επέλεξε η κάθε ομάδα σε επίπεδο ποιότητας, ποσότητας και τιμών, με γνώμονα το συμβόλαιο ισορροπημένης διατροφής που είχαν ήδη συντάξει.

Τέλος, απόλαυσαν  το πρωινό τους!!

(Πριν την επίσκεψη μελέτησαν την ενότητα της διαφήμισης, από το βιβλίο Γλώσσας, έκαναν τη δική τους διαφήμιση – λεκτική ή σε σκίτσο-, μελέτησαν τα θερμά και ψυχρά χρώματα από το βιβλίο των  εικαστικών και εφάρμοσαν τις γνώσεις τους στη δημιουργία της διαφήμισης).

Στ΄Φάση: Κατασκευές και παιχνίδι (διάρκεια 3 ώρες)

Επισκεφθήκαμε το κυλικείο του σχολείου μας και αφού πήραμε συνέντευξη την οποία στη συνέχεια απομαγνητοφωνήσαμε στην αίθουσα μας, ετοιμαστήκαμε  για τις κατασκευές.

Πριν από την επίσκεψή μας μέσω του διαδικτύου μελετήσαμε τον Κανονισμό Λειτουργίας των σχολικών κυλικείων, καθώς και την έρευνα του ΚΕΠΚΑ.

Οι ομάδες εργάστηκαν ως εξής:

Α΄ ομάδα: Κατασκευή Κυλικείου

Β΄ ομάδα: Κατασκευή κούκλων διατροφής και παίξιμο ενός μικρού σεναρίου

Γ΄ ομάδα: Κατασκευή διατροφικού επιτραπέζιου παιχνιδιού

Δ΄ ομάδα: Ένα οικογενειακό μεσημεριανό γεύμα (παιχνίδι ρόλων)

Η΄ Φάση: Εξαγωγή συμπερασμάτων  αξιολόγηση (διάρκεια 3 ώρες)

Στην ολομέλεια έγινε μία ανασκόπηση όλων των εργασιών και με τη βοήθεια του οργανογράμματος έγινε η αξιολόγηση όλου του προγράμματος. Δηλαδή συζητήσαμε αν επιτεύχθηκε  η στοχοθεσία, αν πραγματικά μπορέσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα από τις πλευρές που είχαμε αρχικά ορίσει και αν χρειάζεται κάποια θέματα να τα ξαναμελετήσουμε για να τα κατανοήσουμε καλύτερα. Στη συνέχεια συζητήσαμε και κατά πόσο μπορέσαμε μέσα από τη συζήτηση του θέματος με τους γονείς μας να αλλάξουμε διατροφικές συνήθειες στο σπίτι μας και αν ναι σε ποια βαθμό.

ΦύλλαΕργασίας

Φύλλο εργασίας

Όνομα ομάδας:

ΘΕΜΑ:  Το ταξίδι της τροφής

Ανατρέξτε στην παρακάτω διεύθυνση  http://www.e-yliko.gr/lists/List40/synod_bibl.aspx και ανοίξτε το λογισμικό “Ερευνώ το φυσικό κόσμο”(να κάνετε λήψη του λογισμικού). Μπείτε στην υποενότητα το σώμα μας και μελετήστε το πεπτικό σύστημα και τα βοηθητικά όργανα. Στη συνέχεια ανοίξτε και πλοηγηθείτε στο CD “Δόντια γερά, χαμόγελα αστραφτερά”. Στην παρουσίασή σας να χρησιμοποιήσετε μέρος των λογισμικών και σκίτσα δικά σας.

Μελετήστε το ταξίδι της τροφής και καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Φύλλο εργασίας

Όνομα ομάδας:

Θέμα: Ομάδες τροφίμων

Χρησιμοποιείστε το CD “Τρέφομαι υγιεινά κι έτσι ζω χρόνια πολλά”. Ανοίξτε την ενότητα “Για μικρούς και μεγάλους”. Βρείτε πληροφορίες για τις ομάδες τροφίμων και τα συστατικά τους κωδικοποιείστε και ετοιμαστείτε για την παρουσίαση με τη βοήθεια του λογισμικού.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΥλικοτεχνικήΥποδομή

  • Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής
  • Γωνιά πληροφορικής στην αίθουσα και βιντεοπροβολέα
  • Κουκλοθέατρο
  • Γωνιά βιβλιοθήκης
  • Αρχείο Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
  • Εκπαιδευτικά λογισμικά Π.Ι
  • Υλικό από αρχείο γραφείου Αγωγής Υγείας

Αξιολόγησης διδακτικής πρακτικής

Τα παιδιά ανακάλυψαν έναν άλλο τρόπο δουλειάς που περνά μέσα από τη διαθεματικότητα και τη μελέτη πολλών αντικειμένων που είναι φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους. Ακόμη, είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά πόσο συνδέονται οι πληροφορίες που έμαθαν με την πραγματικότητα και πόσο είναι δυνατόν να συνδυαστούν οι γνώσεις των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων με την καθημερινή πρακτική. Έτσι είχαν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τα διάφορα μαθήματα με έναν διαφορετικό τρόπο, διαμορφώνοντας μια καινούρια στάση απέναντι στη γνώση και το σχολικό περιβάλλον. Τέλος μέσα από το σύνολο των δραστηριοτήτων ανακάλυψαν τόσο την προσωπική τους ταυτότητα, όσο και των συμμαθητών/τριών, αξιολογώντας όλη τη διαδικασία. Ο τελικός στόχος ήταν η ενεργή συμμετοχή των μαθητών είτε μέσα από την έρευνα, είτε μέσα από το παιχνίδι που έπαιρνε βιωματικό χαρακτήρα και είχε πολλαπλά οφέλη σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.


Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s